Testy A/B (testy porównawcze) to metoda badawcza, której głównym celem jest porównanie ze sobą dwóch lub większej ilości wersji strony WWW. Ważne, aby w obrębie weryfikowanych wersji występowała tylko jedna zmienna (np. kolor buttona, wygląd lub treść nagłówka). To pozwala skutecznie ocenić, która z opcji lepiej trafia do odbiorców i nakłania ich do pożądanego działania.
Testy A/B zakładają, że obecnie istniejąca strona jest wersją kontrolną, natomiast ta, która wprowadza zmianę – wersją testową. Cały proces można przeprowadzić za pomocą specjalnego oprogramowania, który oddziela od siebie te dwie strony i rejestruje różnice między nimi.
Gdy strona testowa osiąga niższy wynik niż strona kontrolna to znak, że planowane zmiany nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. W sytuacji, gdy osiąga lepszy wynik niż wersja kontrolna, można rozpocząć wdrażanie zmian, pamiętając o stałym kontrolowaniu konwersji. Po pewnym czasie można również pokusić się o wykonanie kolejnego testu A/B.
Testy A/B to rozwiązanie, które najlepiej jest wykorzystywać w przypadku kart produktów i najistotniejszych elementów strony jak button, nagłówek czy zdjęcia produktów.
Sprawdź również: strona www, co to jest karta produktu, co to jest UX, co to jest UX design
Definicja pojęcia testy A/B - testy porównawcze
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!