Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest współczynnik konwersji (CR) - Conversion Rate, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: wskaźnik konwersji

Co to jest współczynnik konwersji?
Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) jest to wskaźnik zapisywany w procentach pokazujący stosunek liczby osób wchodzących na stronę do osób, które wykonały pożądaną akcję. Pożądana akcja brana pod uwagę przy obliczaniu współczynnika konwersji zależy od celów określonych przez właściciela strony internetowej.

Współczynnik konwersji jest jednym z głównych wskaźników do badania skuteczności działań marketingowych firmy. CR oblicza się na podstawie poniższego wzoru.

współczynnik konwersji
Wzór na obliczanie współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji to sposób na zobrazowanie rzeczywistego procenta osób, które oprócz odwiedzenia serwisu, zdecydowały się zostać klientem firmy. Śledząc jego wielkość, można dostosować kampanię czy optymalizację tak, aby był jak największy. CR stosuje się często w branży e-commerce.

Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest e-commerce, co to jest Konwersja, co to jest Optymalizacja konwersji, CTA, co to jest Lejek konwersji

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia współczynnik konwersji - Conversion Rate
wskaźnik konwersji
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Sempire Europe Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS nr 0000969190. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Twoje zapytanie i przygotowania oferty, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji powyższego celu. Masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.