Lejek konwersji (conversion funnel) to model wizualizujący drogę osób odwiedzających stronę, od pierwszego kontaktu do wykonania określonej czynności (konwersji). Lejek składa się z kilku etapów. Pierwszym etapem jest najszersza część, kiedy to najwięcej użytkowników przechodzi na daną stronę. Później lejek się zwęża. Tylko nieliczne osoby dochodzą do ostatniego etapu, czyli konwersji.
Lejek konwersji to pojęcie, które tłumaczy się na angielski conversion funnel. Ścieżka, którą prezentuje lejek, zaczyna się w momencie pierwszej interakcji z witryną. Nazwa wzięła się właśnie od szerokiej na górze struktury, która zwęża się ku dołowi.
Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest e-commerce, co to jest konwersja, co to jest konwersja, CTA, co to jest UI
Definicja pojęcia lejek konwersji - conversion funnel
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 12 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!