W erze społeczeństwa digitalnego reklama w Internecie stanowi klucz do sukcesu, nawet jeśli mowa o niszowej i specyficznej branży. Wyszukiwarka stanowi dziś podstawowe źródło wiedzy i inspiracji, jest też narzędziem pierwszego wyboru w poszukiwaniu produktów i usług. W branży niszowej jest to o tyle ważne, że zdecydowana większość wyszukiwań Internautów kończy się zakupem.
To właśnie dlatego widoczność w Google jest dziś niezbędna. Co zrobić jednak, kiedy w walce o tę widoczność zmierzyć się trzeba ze znanymi i silnymi domenami, o ugruntowanej pozycji w sieci? Przeczytaj nasze case study i dowiedz się, jak unikalna strategia reklamy w Internecie pozwoliła nam osiągnąć imponujące wyniki – 144-procentowy wzrost liczby fraz w TOP 10 i 40-krotny wzrost kliknięć z reklam Google Ads.
Elkom Trade to wiodący producent innowacyjnych rozwiązań w zakresie nośników logistycznych, z ponad 50-letnią historią w branży metalowej. Firma dostarcza wysokiej klasy pojemniki siatkowe, kontenery na butelki, stelaże BIG BAG, pojemniki na wino, rollkontenery, nadstawki paletowe, a także inne produkty zapewniające optymalny przebieg operacji transportowych, magazynowych i logistycznych.
Elkom Trade oferuje swoje produkty i usługi w ponad 100 krajach, na 5 kontynentach. Wysoką jakość produktów i ponadprzeciętne standardy obsługi potwierdzają liczne rekomendacje znanych przedsiębiorstw, takich jak Rossmann czy Kolporter.
Misją firmy jest wspieranie rozwoju klientów poprzez dostarczanie gotowych rozwiązań, zwiększających efektywność systemów logistycznych. Elkom Trade realizuje także skutecznie politykę CSR, a więc społeczną odpowiedzialność biznesu, której głównym motywem jest ekologia, promocja sportu oraz działania na rzecz lokalnej społeczności.
Firma Elkom Trade rozpoczęła z nami współpracę w 2020 roku. Punktem wyjścia do rozmów o możliwościach marketingowych w wyszukiwarce było pozycjonowanie strony internetowej, ale z czasem poszliśmy w kierunku zdywersyfikowanych źródeł promocji, obsługując także kampanie Google Ads. Prowadzenie działań wielotorowych było w naszej opinii niezbędne dla uzyskania szybkich i satysfakcjonujących efektów, zwłaszcza w obliczu problemów, które zamierzaliśmy rozwiązać:
Cele krótkoterminowe:
Cele długoterminowe:
Marketing internetowy zawsze niesie ze sobą szereg wyzwań, bez względu na formę, jaką przyjmuje. W promocji witryny elkomtrade.eu postawiliśmy zarówno na bezpłatną, jak i płatną reklamę w Google, dlatego tych wyzwań było znacznie więcej.
Wyzwania związane z SEO:
Wyzwania związane z Google Ads:
W początkowym etapie współpracy skupiliśmy się na optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek (SEO), a więc jej promocji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Po czasie włączyliśmy do działań również płatne kampanie Google Ads, które okazały się doskonałym uzupełnieniem procesu pozycjonowania. Prowadziliśmy prace dwutorowo, maksymalizując tym samym efekty w postaci wzrostu widoczności w sieci, generowania wartościowego ruchu z wyszukiwarki i licznych konwersji.
Prace w zakresie pozycjonowania podzieliliśmy na 5 kluczowych obszarów, które prezentujemy poniżej.
W ramach kampanii Google Ads podjęliśmy następujące działania:
Równoległe korzystanie z usługi pozycjonowania i płatnych reklam Google Ads pozwoliło klientowi zwiększyć widoczność w sieci i uzyskać satysfakcjonujące rezultaty w postaci wysokich pozycji, wartościowego ruchu oraz licznych konwersji.
W ramach pozycjonowania strony internetowej klienta osiągnęliśmy następujące efekty:
Wyrażenie kluczowe | Pozycja startowa | Obecnie zajmowana pozycja (luty 2022) | Średnia miesięczna wyszukiwalność |
gitterbox | >50 | 17 | 795 000 |
kontenery rolkowe | >50 | 5 | 72 400 |
kontenery siatkowe | >50 | 13 | 81 100 |
kosze gitterbox | >50 | 8 | 14 000 |
kosze magazynowe | >50 | 6 | 1 420 000 |
kosze metalowe | >50 | 13 | 7 380 000 |
kosze siatkowe | >50 | 11 | 111 000 |
kosze siatkowe magazynowe | >50 | 3 | 51 200 |
kosze siatkowe na kółkach | >50 | 3 | 88 100 |
kosze transportowe | >50 | 11 | 663 000 |
koszopaleta | >50 | 6 | 40 |
metalowy wózek do komisjonowania | >50 | 1 | 48 |
metalowy wózek do kompletacji | >50 | 1 | 39 |
metalowy wózek kompletacyjny | >50 | 1 | 46 |
nadstawki paletowe metalowe | >50 | 3 | 36 900 |
paleta metalowa | >50 | 7 | 157 000 |
pojemniki siatkowe do fermentacji | >50 | 1 | 15 |
pojemniki siatkowe na szampana | >50 | 1 | 20 |
pojemniki siatkowe na wino | >50 | 1 | 25 |
rollkontener | >50 | 3 | 40 |
rollkontenery magazynowe | >50 | 1 | 49 |
wózki siatkowe | >50 | 8 | 538 000 |
wózki siatkowe magazynowe | >50 | 5 | 79 900 |
Od samego początku dążyliśmy do zwiększenia ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania. W momencie rozpoczęcia współpracy ruch organiczny był na poziomie 321 wejść (maj 2020), podczas gdy w ostatnim okresie (styczeń/luty 2022) było to już 913 wejść, co daje wzrost aż o 184%.
W ramach przeprowadzanych cyklicznie kampanii Google Ads osiągnęliśmy następujące efekty:
Poniżej prezentujemy efekty osiągnięte w okresie: III i IV kwartał 2020 vs III i IV kwartał 2021:
Udało nam się utrzymać tendencje wzrostowe dla wszystkich kluczowych parametrów, takich jak: użytkownicy, liczba sesji, realizacji celu czy zaangażowania.
Jednocześnie utrzymaliśmy tendencje spadkowe dla wartości CPC czy współczynnika odrzuceń.
Odnotowaliśmy najwyższy procent wyświetleń reklam na tle największych konkurentów. Mamy też znaczącą przewagę nad konkurentami o dłuższym stażu i podobnym asortymencie, co prezentuje poniższy wykres.
Dzięki SEMPIRE zwiększyliśmy świadomość i pozycję naszej marki w Internecie. Najważniejsze dla nas są mierzalne efekty dotychczasowej współpracy. Wartość przychodu ze sfinalizowanych do tej pory zapytań znacząco przewyższyła sumę środków wydanych na kampanie online, co potwierdza wysoki wskaźnik rentowności podjętych działań reklamowych. Doceniamy również wysoką jakość obsługi, a także merytoryczne i techniczne wsparcie na każdym etapie współpracy.
Tomasz Piersa – Prezes Zarządu
Od samego początku skupialiśmy się na zdobyciu większego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania oraz zwiększeniu świadomości marki. Skuteczna optymalizacja i systematycznie realizowane prace pozycjonerskie pozwoliły nam uzyskać topowe pozycje dla najważniejszych fraz.
Dzięki odpowiedniemu budżetowi, sprawnej współpracy i cierpliwości klienta udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki, gwarantujące stały, jakościowy ruch na stronie internetowej, co przekłada się przede wszystkim na zapytania i efekt czysto biznesowy. Przez cały ten okres służyliśmy fachowym wsparciem i doradztwem w zakresie marketingu internetowego.
Klient miał świadomość tego, że równoległe prowadzenie prac pozycjonerskich i inwestowanie w płatne reklamy wiąże się z wyższymi kosztami. Stała opłata miesięczna za pozycjonowanie i duża elastyczność w zarządzaniu budżetem na kampanie Google Ads pozwoliły jednak kontrolować wydatki i podejmować dynamiczne działania.
Dzięki zrozumieniu klienta i odpowiednim nakładom środków udało nam się zrealizować wyznaczone cele, a satysfakcjonujące efekty w postaci licznych konwersji i stale rosnącego przychodu tylko potwierdziły fakt, że tego rodzaju działania marketingowe charakteryzuje duża rentowność.
Współpraca od samego początku była bardzo intensywna. Z uwagi na brak doświadczenia w reklamie online klient potrzebował fachowego doradztwa i dużego wsparcia z naszej strony, m.in. w zakresie doboru fraz, poszczególnych rynków sprzedaży czy planowania budżetów. Klient był otwarty na wszelkie zmiany i realizację niezbędnych wytycznych.
Ścisła partnerska współpraca pozwoliła nam uzyskać satysfakcjonujące efekty reklamowe, a ciągłe optymalizowanie witryny i doszlifowanie płatnych kampanii w Google skutkuje stabilizacją, która zapewnia klientowi nie tylko wartościowy ruch na stronie, ale także realizację kluczowych celów biznesowych.
Dzięki temu możemy swobodnie prowadzić dalsze prace w zakresie technicznej optymalizacji, linkowania oraz analiz, a także testować nowe kampanie, frazy, rynki i typy reklam Google Ads.
Pozycjonowanie to proces o charakterze ciągłym, który wymaga systematycznie przeprowadzanych prac, ale też czasu na zdobycie pierwszych zadowalających efektów. Klient miał tego świadomość od samego początku, dlatego zaufał nam w tej kwestii i pozwolił swobodnie realizować wszelkie działania, nie wywierając presji.
Czas oczekiwania na efekty skróciło niejako uruchomienie reklam płatnych, zwłaszcza dla nowych produktów, sezonowych akcji czy nowo wprowadzanych kategorii, w przypadku których na pierwsze rezultaty pozycjonowania trzeba było poczekać.
Kolejne miesiące współpracy chcemy poświęcić rozbudowie kategorii na stronie klienta i dalszej poprawie pozycji dla najważniejszych fraz kluczowych. Nieustannie walczymy z konkurencją i zmianami algorytmów, dlatego przeprowadzamy ciągłe optymalizacje i analizujemy trendy.
Plany na najbliższy czas w ramach SEO:
Plany na najbliższy czas w ramach kampanii Google Ads:
Chcesz już teraz sprawdzić kondycję swojej witryny i otrzymać gotową strategię reklamy w Internecie?
Zamów bezpłatną analizę i darmową konsultację z naszym Specjalistą SEO/SEM.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 50 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!