Case study SEO i Google Ads – reklama w Internecie firmy z branży metalowej – Elkom Trade | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Case study SEO i Google Ads – reklama w Internecie firmy z branży metalowej – Elkom Trade

W erze społeczeństwa digitalnego reklama w Internecie stanowi klucz do sukcesu, nawet jeśli mowa o niszowej i specyficznej branży. Wyszukiwarka stanowi dziś podstawowe źródło wiedzy i inspiracji, jest też narzędziem pierwszego wyboru w poszukiwaniu produktów i usług. W branży niszowej jest to o tyle ważne, że zdecydowana większość wyszukiwań Internautów kończy się zakupem. 

To właśnie dlatego widoczność w Google jest dziś niezbędna. Co zrobić jednak, kiedy w walce o tę widoczność zmierzyć się trzeba ze znanymi i silnymi domenami, o ugruntowanej pozycji w sieci? Przeczytaj nasze case study i dowiedz się, jak unikalna strategia reklamy w Internecie pozwoliła nam osiągnąć imponujące wyniki – 144-procentowy wzrost liczby fraz w TOP 10 i 40-krotny wzrost kliknięć z reklam Google Ads

case study seo google ads sempire elkom trade

O firmie Elkom Trade

logo elkom trade

Elkom Trade to wiodący producent innowacyjnych rozwiązań w zakresie nośników logistycznych, z ponad 50-letnią historią w branży metalowej. Firma dostarcza wysokiej klasy pojemniki siatkowe, kontenery na butelki, stelaże BIG BAG, pojemniki na wino, rollkontenery, nadstawki paletowe, a także inne produkty zapewniające optymalny przebieg operacji transportowych, magazynowych i logistycznych. 

Elkom Trade oferuje swoje produkty i usługi w ponad 100 krajach, na 5 kontynentach. Wysoką jakość produktów i ponadprzeciętne standardy obsługi potwierdzają liczne rekomendacje znanych przedsiębiorstw, takich jak Rossmann czy Kolporter. 

Misją firmy jest wspieranie rozwoju klientów poprzez dostarczanie gotowych rozwiązań, zwiększających efektywność systemów logistycznych. Elkom Trade realizuje także skutecznie politykę CSR, a więc społeczną odpowiedzialność biznesu, której głównym motywem jest ekologia, promocja sportu oraz działania na rzecz lokalnej społeczności. 

Problem do rozwiązania

Firma Elkom Trade rozpoczęła z nami współpracę w 2020 roku. Punktem wyjścia do rozmów o możliwościach marketingowych w wyszukiwarce było pozycjonowanie strony internetowej, ale z czasem poszliśmy w kierunku zdywersyfikowanych źródeł promocji, obsługując także kampanie Google Ads. Prowadzenie działań wielotorowych było w naszej opinii niezbędne dla uzyskania szybkich i satysfakcjonujących efektów, zwłaszcza w obliczu problemów, które zamierzaliśmy rozwiązać:

  • wszystkie kluczowe dla biznesu frazy poza TOP 50:
    gitterbox – wyszukiwalność: 795 000, pozycja startowa: >50
    kontenery rolkowe – wyszukiwalność: 72 400, pozycja startowa: >50
    kontenery siatkowe – wyszukiwalność: 81 100, pozycja startowa: >50
    kosze gitterbox – wyszukiwalność: 14 000, pozycja startowa: >50
    kosze magazynowe – wyszukiwalność: 1 420 000, pozycja startowa: >50
    kosze metalowe – wyszukiwalność:  7 380 000, pozycja startowa: >50
    kosze siatkowe – wyszukiwalność: 111 000, pozycja startowa: >50
    kosze siatkowe magazynowe – wyszukiwalność: 51 200, pozycja startowa: >50
    kosze siatkowe na kółkach – wyszukiwalność: 88 100, pozycja startowa: >50
    kosze transportowe – wyszukiwalność: 663 000, pozycja startowa: >50
    koszopaleta – wyszukiwalność: 40, pozycja startowa: >50
    metalowy wózek do komisjonowania – wyszukiwalność: 48, pozycja startowa: >50
    metalowy wózek do kompletacji – wyszukiwalność: 39, pozycja startowa: >50
    metalowy wózek kompletacyjny – wyszukiwalność: 46, pozycja startowa: >50
    nadstawki paletowe metalowe – wyszukiwalność: 36 900, pozycja startowa: >50
    paleta metalowa – wyszukiwalność: 157 000, pozycja startowa: >50
    pojemniki siatkowe do fermentacji – wyszukiwalność: 15, pozycja startowa: >50
    pojemniki siatkowe do szampana – wyszukiwalność: 20, pozycja startowa: >50
    pojemniki siatkowe na wino – wyszukiwalność: 25, pozycja startowa: >50
    rollkontener – wyszukiwalność: 40, pozycja startowa: >50
    rollkontenery magazynowe – wyszukiwalność: 49, pozycja startowa: >50
    wózki siatkowe – wyszukiwalność: 538 000, pozycja startowa: >50
    wózki siatkowe magazynowe – wyszukiwalność: 79 900, pozycja startowa: >50
  • brak widoczności w Google względem konkurentów
  • słabe zasięgi
  • brak konwersji

Cele krótko- i długoterminowe

Cele krótkoterminowe:

  • wzrost widoczności w Google,
  • większy ruch z wyników organicznych,
  • wzrost zasięgów,
  • poprawa wyników sprzedażowych,
  • wzrost rozpoznawalności marki.

Cele długoterminowe:

  • zdobycie pozycji w TOP 10 na najbardziej kluczowe dla biznesu frazy,
  • status branżowego lidera w Google,
  • umocnienie pozycji marki,
  • sukcesywne zwiększanie sprzedaży online,
  • budowanie przewagi konkurencyjnej.

Wyzwania

Marketing internetowy zawsze niesie ze sobą szereg wyzwań, bez względu na formę, jaką przyjmuje. W promocji witryny elkomtrade.eu postawiliśmy zarówno na bezpłatną, jak i płatną reklamę w Google, dlatego tych wyzwań było znacznie więcej. 

Wyzwania związane z SEO:

  • prestiżowe i trudne pod kątem tematyczności frazy kluczowe do pozycjonowania,
  • trudna i silna konkurencja w SERP-ach (wynikach wyszukiwania Google), m.in. znane agregaty i serwisy utrudniające wejście do TOP 10 (np. Allegro, Ceneo, OLX, Sprzedajemy),
  • witryny konkurencyjne z dłuższą historią w Google, wyrobionym autorytetem, silnym zapleczem linkowym i szerszym asortymentem.

Wyzwania związane z Google Ads:

  • konkurencyjna branża w Google Ads pod względem stawek – wysokie CPC (ang. Cost Per Click – koszt za kliknięcie),
  • duża konkurencja biorąca udział w aukcjach –  potrzeba przebicia się przez znanych konkurentów o dużych budżetach reklamowych, np. Allegro, ale też konkurentów zagranicznych,
  • brak wcześniejszych działań reklamowych i obranej ścieżki promocji,
  • wiele rynków i języków objętych kampanią (Rosja, Polska, Kazachstan, Francja, Białoruś, Gruzja, Azerbejdżan, Armenia, Niemcy),
  • uzupełnianie odpowiednich wersji językowych strony wraz z wdrażaniem kampanii,
  • brak możliwości estymacji wyników z powodu niszowej w wyszukiwarce branży.

Podjęte działania

W początkowym etapie współpracy skupiliśmy się na optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek (SEO), a więc jej promocji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Po czasie włączyliśmy do działań również płatne kampanie Google Ads, które okazały się doskonałym uzupełnieniem procesu pozycjonowania. Prowadziliśmy prace dwutorowo, maksymalizując tym samym efekty w postaci wzrostu widoczności w sieci, generowania wartościowego ruchu z wyszukiwarki i licznych konwersji. 

Pozycjonowanie strony internetowej

Prace w zakresie pozycjonowania podzieliliśmy na 5 kluczowych obszarów, które prezentujemy poniżej. 

Analityka

  • Analiza konkurencji pod kątem ruchu long-tail oraz treści
  • Audyt SEO strony klienta pod kątem najważniejszych elementów mających wpływ na pozycjonowanie
  • Analiza contentu na stronie klienta, porównanie z konkurencją
  • Zbudowanie strategii najlepszych rozwiązań contentowych
  • Analiza strony w Google Search Console w celu uzyskania informacji o jakichkolwiek błędach krytycznych związanych z pozycjonowaną stroną

SEO-optymalizacja

  • Ujednolicenie adresów URL strony wraz z ich przekierowaniem
  • Wdrożenie kodu wychwytującego zdarzenia w Google Analytics na przycisku formularza kontaktowego
  • Optymalizacja TITLE oraz META Description pod frazy kluczowe na pozycjonowanych podstronach
  • Poprawa nawigacji pod kątem struktury dla użytkowników i robotów Google
  • Weryfikacja i optymalizacja wizytówki GMF (Google Moja Firma)
  • Wdrożenie danych strukturalnych
  • Optymalizacja nagłówków pod kątem struktury oraz nasycenia pod frazy kluczowe
  • Wdrożenie atrybutu ALT na kluczowych podstronach
  • Nałożenie nofollow na linki zewnętrzne
  • Wdrożenie danych kontaktowych i rejestrowych w stopce serwisu w celu ułatwienia dostępu i powiązania adresu dla użytkowników i robotów Google

Treści

  • Stworzenie wartościowych i zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek treści
  • Wdrożenie tekstów na kluczowe podstrony

Linki 

  • Analiza linków przychodzących za pomocą Google Search Console i Ahrefs
  • Analiza ilości i jakości odnośników do strony
  • Publikacja linków, które podnoszą wartość strony

Dalsze analizy i nowe plany

  • Analizy konkurencji w celu dalszych prac rozwojowych
  • Systematyczne rozbudowywanie profilu linkowego witryny
  • Rozbudowa działań zgodnie ze zmieniającymi się trendami w branży 

Kampanie Google Ads

W ramach kampanii Google Ads podjęliśmy następujące działania:

  • analiza kampanii reklamowych konkurencji
  • analiza treści na stronie i mocnych stron witryny
  • utworzenie od zera konta reklamowego w systemie Google Ads
  • utworzenie złożonej struktury kampanii tekstowych i graficznych dla całego asortymentu z podziałem na lokalizacje
  • dostosowywanie budżetów dziennych do priorytetów klienta oraz do wartości stawek za kliknięcia dla poszczególnych fraz i lokalizacji
  •  stała optymalizacja oraz dostosowanie parametrów kampanii do sezonu, oczekiwań klienta itd.
  • natychmiastowa realizacja promocji dla nowych produktów czy sezonowych akcji (uzupełnienie dla SEO – nie trzeba było czekać na efekty pozycjonowania dla nowo wprowadzanych kategorii)

Osiągnięte efekty

Równoległe korzystanie z usługi pozycjonowania i płatnych reklam Google Ads pozwoliło klientowi zwiększyć widoczność w sieci i uzyskać satysfakcjonujące rezultaty w postaci wysokich pozycji, wartościowego ruchu oraz licznych konwersji.

  • Dzięki prowadzonym działaniom e-marketingowym liczba nowych unikalnych użytkowników na stronie w styczniu 2022 roku wyniosła 30 277, a więc 3-krotnie więcej w porównaniu do roku 2020!  
  • W roku 2020 przez formularz kontaktowy i maila firmowego wpadło 108 zapytań, a w roku 2021 – 177.
  • Poprzez działania CTA klienci zostawili 21 numerów telefonów.
  • Od czerwca 2020 do grudnia 2021 roku firma sfinalizowała łącznie 47 zapytań.
  • Poniżej prezentujemy pozostałe efekty, jakie udało nam się osiągnąć do tej pory w ramach pozycjonowania oraz cyklicznie przeprowadzanych kampanii Google Ads. 

Pozycjonowanie strony

W ramach pozycjonowania strony internetowej klienta osiągnęliśmy następujące efekty:

  • poprawa pozycji najważniejszych dla klienta, trudnych i prestiżowych fraz kluczowych
  • wzrost liczby fraz w TOP 10 o 144%
  • wzrost ruchu o 184%
Poprawa pozycji najważniejszych fraz w wynikach wyszukiwania
Wyrażenie kluczowePozycja startowaObecnie zajmowana pozycja (luty 2022)Średnia miesięczna wyszukiwalność
gitterbox>5017795 000
kontenery rolkowe>50572 400
kontenery siatkowe>501381 100
kosze gitterbox>50814 000
kosze magazynowe>5061 420 000
kosze metalowe>50137 380 000
kosze siatkowe>5011111 000
kosze siatkowe magazynowe>50351 200
kosze siatkowe na kółkach>50388 100
kosze transportowe>5011663 000 
koszopaleta>50640
metalowy wózek do komisjonowania>50148
metalowy wózek do kompletacji>50139
metalowy wózek kompletacyjny>50146
nadstawki paletowe metalowe>50336 900
paleta metalowa>507157 000
pojemniki siatkowe do fermentacji>50115
pojemniki siatkowe na szampana>50120
pojemniki siatkowe na wino>50125
rollkontener>50340
rollkontenery magazynowe>50149
wózki siatkowe>508538 000
wózki siatkowe magazynowe>50579 900

Od samego początku dążyliśmy do zwiększenia ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania. W momencie rozpoczęcia współpracy ruch organiczny był na poziomie 321 wejść (maj 2020), podczas gdy w ostatnim okresie (styczeń/luty 2022) było to już 913 wejść, co daje wzrost aż o 184%. 

case study seo wzrost liczby wejść organicznych
Wzrost liczby wejść z organicznych wyników wyszukiwania

W ramach przeprowadzanych cyklicznie kampanii Google Ads osiągnęliśmy następujące efekty:

  • 40-krotny wzrost kliknięć z reklam Google Ads
  • obniżenie średniego kosztu za kliknięcie o 47,86%
  • zwiększenie osiąganych wyników kliknięć z około 5 dziennie do nawet 200
  • wzrost jakościowego ruchu na stronie internetowej
  • zapewnienie 45,97% całego ruchu na witrynie internetowej dzięki reklamom Google Ads
  • sukcesywne zwiększanie liczby nowych użytkowników na stronie internetowej

Poniżej prezentujemy efekty osiągnięte w okresie: III i IV kwartał 2020 vs III i IV kwartał 2021:

  • wzrost sesji o 61,57%
  • wzrost realizacji celu o 62,70%
  • wzrost zaangażowania użytkowników o 6,01% i trwania sesji o 6,20%
  • wzrost użytkowników o 54,33%
case study pozycjonowanie wzrost liczby użytkowników
Wzrost liczby użytkowników od początku współpracy – lipiec 2020 vs lipiec 2021
case study sem wzrost liczby kliknięć
Wzrost liczby kliknięć od początku współpracy – lipiec 2020 vs lipiec 2021
case study seo realizacja celu
Wzrost liczby realizacji celu od początku współpracy – lipiec 2020 vs lipiec 2021
case study google ads spadek cpc
Spadek CPC od początku współpracy – lipiec 2020 vs lipiec 2021

Udało nam się utrzymać tendencje wzrostowe dla wszystkich kluczowych parametrów, takich jak: użytkownicy, liczba sesji, realizacji celu czy zaangażowania.

Jednocześnie utrzymaliśmy tendencje spadkowe dla wartości CPC czy współczynnika odrzuceń.

Odnotowaliśmy najwyższy procent wyświetleń reklam na tle największych konkurentów. Mamy też znaczącą przewagę nad konkurentami o dłuższym stażu i podobnym asortymencie, co prezentuje poniższy wykres.

case study sem udział reklam
Udział reklam w wyświetleniach od początku współpracy – klient kontra najważniejsi konkurenci (dane z okresu: lipiec 2020 vs lipiec 2021)

Dzięki SEMPIRE zwiększyliśmy świadomość i pozycję naszej marki w Internecie. Najważniejsze dla nas są mierzalne efekty dotychczasowej współpracy. Wartość przychodu ze sfinalizowanych do tej pory zapytań znacząco przewyższyła sumę środków wydanych na kampanie online, co potwierdza wysoki wskaźnik rentowności podjętych działań reklamowych. Doceniamy również wysoką jakość obsługi, a także merytoryczne i techniczne wsparcie na każdym etapie współpracy. 

Tomasz Piersa – Prezes Zarządu

Podsumowanie

Od samego początku skupialiśmy się na zdobyciu większego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania oraz zwiększeniu świadomości marki. Skuteczna optymalizacja i systematycznie realizowane prace pozycjonerskie pozwoliły nam uzyskać topowe pozycje dla najważniejszych fraz.

Dzięki odpowiedniemu budżetowi, sprawnej współpracy i cierpliwości klienta udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki, gwarantujące stały, jakościowy ruch na stronie internetowej, co przekłada się przede wszystkim na zapytania i efekt czysto biznesowy. Przez cały ten okres służyliśmy fachowym wsparciem i doradztwem w zakresie marketingu internetowego. 

Budżet

Klient miał świadomość tego, że równoległe prowadzenie prac pozycjonerskich i inwestowanie w płatne reklamy wiąże się z wyższymi kosztami. Stała opłata miesięczna za pozycjonowanie i duża elastyczność w zarządzaniu budżetem na kampanie Google Ads pozwoliły jednak kontrolować wydatki i podejmować dynamiczne działania.

Dzięki zrozumieniu klienta i odpowiednim nakładom środków udało nam się zrealizować wyznaczone cele, a satysfakcjonujące efekty w postaci licznych konwersji i stale rosnącego przychodu tylko potwierdziły fakt, że tego rodzaju działania marketingowe charakteryzuje duża rentowność. 

Współpraca

Współpraca od samego początku była bardzo intensywna. Z uwagi na brak doświadczenia w reklamie online klient potrzebował fachowego doradztwa i dużego wsparcia z naszej strony, m.in. w zakresie doboru fraz, poszczególnych rynków sprzedaży czy planowania budżetów. Klient był otwarty na wszelkie zmiany i realizację niezbędnych wytycznych. 

Ścisła partnerska współpraca pozwoliła nam uzyskać satysfakcjonujące efekty reklamowe, a ciągłe optymalizowanie witryny i doszlifowanie płatnych kampanii w Google skutkuje stabilizacją, która zapewnia klientowi nie tylko wartościowy ruch na stronie, ale także realizację kluczowych celów biznesowych.

Dzięki temu możemy swobodnie prowadzić dalsze prace w zakresie technicznej optymalizacji, linkowania oraz analiz, a także testować nowe kampanie, frazy, rynki i typy reklam Google Ads. 

Czas

Pozycjonowanie to proces o charakterze ciągłym, który wymaga systematycznie przeprowadzanych prac, ale też czasu na zdobycie pierwszych zadowalających efektów. Klient miał tego świadomość od samego początku, dlatego zaufał nam w tej kwestii i pozwolił swobodnie realizować wszelkie działania, nie wywierając presji.

Czas oczekiwania na efekty skróciło niejako uruchomienie reklam płatnych, zwłaszcza dla nowych produktów, sezonowych akcji czy nowo wprowadzanych kategorii, w przypadku których na pierwsze rezultaty pozycjonowania trzeba było poczekać. 

Plany

Kolejne miesiące współpracy chcemy poświęcić rozbudowie kategorii na stronie klienta i dalszej poprawie pozycji dla najważniejszych fraz kluczowych. Nieustannie walczymy z konkurencją i zmianami algorytmów, dlatego przeprowadzamy ciągłe optymalizacje i analizujemy trendy. 

Plany na najbliższy czas w ramach SEO:

  • weryfikacja profili linkowych konkurencji dla kategorii najtrudniejszych do wypozycjonowania
  • analiza strategii według aktualnych trendów branżowych
  • ciągła rozbudowa profilu linkowego
  • analiza bieżących fraz w umowie na potrzeby wyprowadzenia bieżącej strategii
  • przygotowanie wytycznych dla stron produktowych
  • dalsze analizowanie serwisu pod kątem bieżącej współpracy

Plany na najbliższy czas w ramach kampanii Google Ads: 

  • utrzymanie na najwyższym poziomie stałych kampanii tekstowych
  • ciągła analiza i optymalizacja najważniejszych współczynników w celu maksymalizacji efektów przy jak najniższych kosztach
  • realizacja kampanii świadomościowych w postaci grafik i wprowadzanie nowych typów kampanii multimedialnych
  • kampanie promocyjne dostosowane do bieżących założeń klienta
  • wdrażanie i testowanie nowych fraz produktowych w kampaniach zagranicznych
  • dalekosiężne plany poszerzania kampanii o nowe rynki
  • poszerzenie promocji o systemy reklamowe w kolejnych wyszukiwarkach

Chcesz już teraz sprawdzić kondycję swojej witryny i otrzymać gotową strategię reklamy w Internecie?

Zamów bezpłatną analizę i darmową konsultację z naszym Specjalistą SEO/SEM.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 50 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...