Każdego dnia 58% Internautów szuka firm blisko swojego miejsca zamieszkania. Kluczem do widoczności na regionalnym rynku jest pozycjonowanie lokalne. Jeśli świadczysz usługi na konkretnym obszarze i zależy Ci na pozyskiwaniu klientów przebywających w okolicy, lokalne SEO jest właśnie dla Ciebie. Mniejsza konkurencja w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy lokalne to nie tylko mniejsze koszty, ale także większa szansa na dotarcie do klientów realnie zainteresowanych Twoją ofertą.
Zastanawiasz się, jak wypromować firmę w swojej okolicy i zyskać status lidera w lokalnych wynikach wyszukiwania?
Przeczytaj nasze case study i sprawdź, jak zdobyliśmy 2. pozycję w wynikach Google na najbardziej konkurencyjną frazę w branży klienta, plasując go zaraz za największą w Polsce bazą lekarzy i specjalistów, którą odwiedza kilka milionów osób miesięcznie.
Źródło Mowy to Centrum Logopedii w Poznaniu prowadzone przez dyplomowanego logopedę Karolinę Wielopolską i zatrudniające wykwalifikowanych specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zawodzie. Logopedzi prowadzą terapię w trzech przyjaźnie zaaranżowanych gabinetach, wyposażonych w najlepsze pomoce dydaktyczne. Centrum logopedyczne Źródło Mowy świadczy profesjonalne usługi z zakresu diagnozy i konsultacji logopedycznej, terapii zaburzeń mowy i komunikacji (neurologopedii), terapii wad wymowy, gimnastyki mózgu (Metody Dobrego Startu), dysleksji, dysortografii, dysgrafii, a także korepetycji z języka polskiego.
Klientowi zależało na regionalnym wypromowaniu usług i pozyskiwaniu klientów z najbliższej okolicy, dlatego powierzono nam pozycjonowanie strony w Poznaniu. Współpracę rozpoczęliśmy od indywidualnej analizy witryny, branży, konkurentów i wyboru fraz kluczowych. To pozwoliło nam wyłonić kilka istotnych problemów, które zamierzaliśmy rozwiązać w toku zaplanowanych prac:
Początkowo umowę podpisaliśmy jedynie na okres 3 miesięcy. Najważniejszym celem krótkoterminowym było zatem osiągnięcie w tym czasie pierwszych, widocznych dla klienta efektów, które dałyby podstawę do przedłużenia umowy, a co za tym idzie wdrożenia pełnej strategii SEO.
Za cel długoterminowy obraliśmy zdobycie i utrzymanie pozycji w TOP 5 dla wyrażeń kluczowych, a także budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku lokalnym.
Dobrze przygotowana strategia reklamy w Internecie uwzględnia nie tylko szczegółowy zakres prac, ale także wyzwania, jakim należy sprostać, aby móc go zrealizować. Wiedza na temat kondycji strony klienta, branży i celów biznesowych, a także weryfikacja witryn konkurencyjnych, zajmowanych pozycji i poziomu ruchu pozwoliły nam wyłonić następujące wyzwania:
Tylko indywidualny i dobrze przemyślany plan działań mógł stanowić podstawę do realizacji najważniejszych celów, jakie przyjęliśmy, realizując dla klienta pozycjonowanie strony w Poznaniu. Skupiliśmy się na kluczowych dla tego procesu obszarach, wykonując szereg intensywnych prac z zakresu analityki, technicznej optymalizacji kodu i treści strony, a także pozyskiwania linków.
Zależało nam na zdobyciu szybkich efektów, aby przekonać klienta do tego, że skuteczna reklama w Internecie, mająca na celu zwiększenie widoczności w lokalnej wyszukiwarce, ma sens, a zaufanie nam i powierzenie długofalowych działań pozwoli osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
W krótkim czasie uzyskaliśmy następujące efekty:
Wyrażenie kluczowe | Początkowa pozycja | Obecnie zajmowana pozycja | Wyszukiwalność |
logopeda Poznań | 37 | 2 | 480 |
neurologopeda Poznań | 39 | 5 | 320 |
gabinet logopedyczny Poznań | 11 | 1 | 20 |
TOP 10
Wzrost ruchu
Zawsze bardzo chętnie polecamy SEMPIRE firmom z innych branż, gdyż na własnej skórze odczuliśmy, że współpraca miała ogromny wpływ na nasz rozwój.
Karolina Wielopolska - Właściciel
Zadowalające efekty pozycjonowania można osiągnąć wyłącznie wskutek długofalowych i systematycznych działań opartych o wiedzę, doświadczenie i sprawdzone techniki optymalizacyjne. W całym tym procesie ogromne znaczenie ma współpraca z klientem - jego zaufanie, zrozumienie, zaangażowanie i otwartość na rekomendacje specjalistów. O szybkości i jakości osiąganych efektów pozycjonowania w znacznej mierze decyduje również przeznaczony na ten cel budżet - umiejętnie zaplanowana i wdrożona strategia gwarantuje szybki zwrot z inwestycji.
Zwrot z inwestycji znacznie przewyższył koszty pozycjonowania serwisu, które okazały się również niższe w porównaniu do stałej kampanii Google Ads. To tylko utwierdziło klienta w przekonaniu, że przeznaczenie budżetu marketingowego na pozycjonowanie było najlepszym pomysłem.
Nie osiągnęlibyśmy tak dobrych efektów bez pełnego zrozumienia i otwartości na zmiany ze strony klienta. Współpraca od samego początku przebiegała bezproblemowo. Klient realizował wszystkie nasze wytyczne, co pozwoliło przyspieszyć zdobycie wysokich pozycji.
Pierwsze satysfakcjonujące efekty prac pozycjonerskich klient zauważył już w okresie trzech miesięcy od momentu rozpoczęcia współpracy. Wzrosty pozycji przełożyły się na zwiększoną liczbę wyświetleń, co znalazło odzwierciedlenie we wzroście ruchu na stronie. Do wdrożenia pełnej strategii i osiągnięcia jeszcze lepszych, długofalowych efektów konieczne było przedłużenie umowy i dalsze realizowanie działań w opisanych wyżej obszarach. Klient doskonale to rozumiał, dlatego podjął decyzję o kontynuowaniu współpracy, dzięki czemu do dnia dzisiejszego możemy prowadzić systematyczne prace w zakresie optymalizacji, linkowania oraz analiz.
A jak Twoja strona internetowa wypada w Google na rynku lokalnym? Możesz to sprawdzić z naszą pomocą! Całkowicie bezpłatnie i niezobowiązująco przedstawimy Ci statystyki strony internetowej i wskażemy rozwiązania gwarantujące sukces w Twoim regionie.
Zamów darmową konsultację ze Specjalistą SEMPIRE.
Ocena artykułu:
4.93 / 5 według 401 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!