APART, W. KRUK, YES - to firmy, które od lat stoją na czele polskiej branży jubilerskiej. Ta popularność wiąże się nierozerwalnie ze zdobywaniem przewagi, również w digitalowym świecie. Wydawać by się mogło, że to właśnie dla tych liderów rynkowych zarezerwowane są zaszczytne miejsca na liście TOP 10 Google.
Czy nowy na rynku koncept młodej, choć silnie związanej z prawie 200-letnią tradycją marki biżuteryjnej, jest w stanie konkurować z największymi graczami, w dodatku z najbardziej znanym (i takim samym!) nazwiskiem w branży? W SEMPIRE udowadniamy, że jest to możliwe!
Przeczytaj nasze case study i dowiedz się, jak uzyskaliśmy topowe pozycje dla bardzo prestiżowych fraz kluczowych, zwiększając sprzedaż z Organic Search aż o 94% rok do roku.
ANIA KRUK to kontynuacja prawie 200-letniej historii i tradycji rodziny Kruków - najbardziej znanego nazwiska w polskiej branży jubilerskiej. Marka powstała w 2012 roku w wyniku wyjątkowej sukcesji: piąte pokolenie - Ania Kruk i Wojtek Kruk junior - postanowili kontynuować biżuteryjne tradycje rodzinne, dając im nowy początek. ANIA KRUK to 11 butików zlokalizowanych w całej Polsce i uważna selekcja wzorów produkowanych w kilkudziesięciu, a nie w setkach sztuk. Marka łączy w sobie długą tradycję jubilerstwa i świeżość nowego pokolenia, a odzwierciedleniem tego jest lekka, nowoczesna i modna biżuteria zamknięta w szlachetnych materiałach. ANIA KRUK od samego początku stawia na to, co świeże, swobodne, autentyczne i trendy. Zdecydowanie bliżej jej do słowa “moda” niż “jubiler”. Biżuteria od ANI KRUK daje wyraz temu, co modne, unikatowe i niepowtarzalne.
Punktem wyjścia do rozpoczęcia współpracy w zakresie marketingu internetowego dla sklepu online aniakruk.pl był szczegółowy wywiad, na podstawie którego wyodrębniliśmy najważniejsze cele oraz oczekiwania klienta. Kluczowe dla przygotowania indywidualnego planu, obejmującego strategię i realizację najważniejszych działań w tym zakresie, było wskazanie głównych problemów do rozwiązania:
Cele krótkofalowe:
Cele długofalowe:
Pozycjonowanie sklepu internetowego, zwłaszcza w tak trudnej i konkurencyjnej branży, zawsze niesie ze sobą szereg wyzwań. W przypadku sklepu aniakruk.pl musieliśmy zmierzyć się z kilkoma aspektami:
W pozycjonowaniu stron internetowych najważniejsze działania skupiają się na 3 obszarach: optymalizacji strony www pod kątem technicznym, prezentacji wysokiej jakości treści, a także publikacji linków oraz wzmianek na temat działalności i oferty firmy. Prace te każdorazowo planujemy, monitorujemy i usprawniamy, korzystając z zaawansowanej analityki internetowej.
Dobrze przygotowana strategia stanowiła dla nas podstawę do realizacji najważniejszych celów biznesowych klienta. Szybko udowodniliśmy, że skuteczna reklama w Google, zmierzająca do zwiększenia ilości i jakości ruchu pochodzącego z naturalnych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania, ma sens, a realizacja długofalowych działań w tym zakresie może przynieść jeszcze lepsze efekty w postaci wzrostu konwersji.
Do najważniejszych naszych sukcesów w dotychczasowej współpracy z marką ANIA KRUK zaliczamy:
Wyrażenie kluczowe | Początkowa pozycja | Obecnie zajmowana pozycja | Średnia miesięczna wyszukiwalność |
biżuteria | 11 | 1 | 33 100 |
biżuteria damska | 4 | 1 | 8 100 |
biżuteria srebrna | >50 | 5 | 4 400 |
biżuteria pierścionki | >50 | 1 | 260 |
bransoletka na nogę | 7 | 3 | 18 100 |
bransoletki | 8 | 3 | 60 500 |
biżuteria srebrna sklep internetowy | >50 | 4 | 210 |
kolczyki srebrne | 12 | 2 | 27 100 |
kolczyki | 9 | 4 | 60 500 |
kolczyki z perłami | >50 | 1 | 3 600 |
naszyjnik | 7 | 1 | 33 100 |
naszyjnik z pereł | >50 | 1 | 8 100 |
nausznice | 7 | 2 | 14 800 |
srebrny łańcuszek | 22 | 7 | 6 600 |
srebrne pierścionki | 26 | 7 | 4 400 |
srebrne kolczyki | 12 | 2 | 9 900 |
pierścionek z cyrkonią | >50 | 5 | 390 |
pierścionek srebrny | >50 | 7 | 5 400 |
złoty pierścionek | >50 | 4 | 14 800 |
tania biżuteria srebrna | >50 | 3 | 320 |
Z uwagi na to, że jest to e-commerce, szczególny nacisk musieliśmy kłaść na zwiększenie widoczności serwisu dla potencjalnych klientów na możliwie największą liczbę trafnych fraz kluczowych. Od początku umowy skupiliśmy się zatem na frazach konwertujących, również long tail (fraz z długiego ogona), systematycznie weryfikując liczbę wyrażeń kluczowych w TOP-ach. Wykresy wzrostów prezentują się imponująco.
TOP 10
TOP 3
Frazy w TOP 10 - porównanie serwisu aniakruk.pl do liderów rynku: yes.pl, apart.pl, wkruk.pl
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że w aspekcie pozycjonowania sklep internetowy aniakruk.pl rośnie szybciej aniżeli liderzy rynku, mimo znacznie mniejszych nakładów na reklamę. Na osiągnięcie tak dobrych efektów wpływ miało wiele aspektów, do których z całą pewnością zaliczamy:
Wzrosty pozycji fraz kluczowych - porównanie serwisu aniakruk.pl do liderów rynku: yes.pl, apart.pl, wkruk.pl
Na wiele prestiżowych wyrażeń kluczowych serwis aniakruk.pl wyraźnie prześciga ścisłą konkurencję. Potwierdzają to dane z SEMSTORM, które zamieszczamy poniżej.
Obecnie sklep internetowy aniakruk.pl znajduje się w ścisłej czołówce rankingu Google, zajmując stabilne pozycje w TOP 3 dla bardzo wielu wyrażeń kluczowych.
Zajmowana pozycja | Łączna liczba różnych fraz kluczowych |
TOP 1 | 646 |
TOP 2 | 710 |
TOP 3 | 2301 |
Inne firmy z branży pozostają daleko w tyle, jeśli chodzi o dynamikę widoczności liczby fraz w TOP 10. Poniżej prezentujemy porównanie serwisu aniakruk.pl z kilkoma innymi konkurentami spoza liderów.
Powyższy wykres potwierdza skuteczność prowadzonych przez nas działań SEO. Żaden inny konkurencyjny serwis nie zdobywa tak dynamicznych wzrostów pozycji w TOP 10.
Integralnym elementem podejmowanych przez nas działań był content marketing, który skutecznie wspierał proces pozycjonowania sklepu internetowego, a także pozwolił zbudować wizerunek eksperta w branży i grupę lojalnych klientów. Od samego początku współpracy z marką ANIA KRUK skrupulatnie podeszliśmy do kreowania contentu, mając na uwadze nie tylko to, aby odpowiadać na najważniejsze potrzeby użytkowników, ale i formułować przekaz zgodnie z przyjętą przez markę strategią komunikacji.
W pełni powierzono nam prowadzenie firmowego bloga, co pozwoliło na skuteczną realizację strategii long tail SEO, opierającej się na wykorzystywaniu fraz długiego ogona. Skupiliśmy się na poruszaniu najciekawszych i najczęściej wyszukiwanych przez grupę docelową marki zagadnień, dostarczając wartościowych treści i wyczerpujących odpowiedzi na nurtujące pytania. Stale reagowaliśmy na trendy rynkowe, tworząc i dystrybuując wysokiej jakości teksty, zarówno na blogu, jak i na wybranych serwisach zewnętrznych. Efekty jednej z przykładowych naszych realizacji prezentujemy poniżej.
Artykuł pod tytułem Na którym palcu nosi się pierścionek zaręczynowy jest aktualnie widoczny na 154 frazy w TOP 10, z czego dla haseł o największej wyszukiwalności zajmuje pierwszą pozycję w Google. Poniżej prezentujemy frazy, na które artykuł znajduje się w TOP 3, oraz ich miesięczną wyszukiwalność. Warto dodać, że są to wyniki osiągnięte zaledwie po 3 miesiącach od daty opublikowania artykułu.
Lp. | Słowo kluczowe | Zajmowana pozycja | Średnia miesięczna wyszukiwalność |
1 | na którym palcu nosi się pierścionek zaręczynowy | 1 | 3 600 |
2 | na której ręce nosi się pierścionek zaręczynowy | 1 | 2 900 |
3 | pierścionek zaręczynowy na którym palcu | 1 | 1 600 |
4 | pierścionek zaręczynowy na której ręce | 1 | 1 000 |
5 | na którym palcu pierścionek zaręczynowy | 1 | 720 |
6 | pierścionek zaręczynowy który palec | 1 | 590 |
7 | na którą rękę pierścionek zaręczynowy | 1 | 480 |
8 | na której ręce pierścionek zaręczynowy | 1 | 480 |
9 | na którym palcu nosić pierścionek | 1 | 140 |
10 | na jaki palec pierścionek zaręczynowy | 1 | 140 |
11 | zaręczynowy na której ręce | 1 | 110 |
12 | na której ręce nosić pierścionek zaręczynowy | 1 | 110 |
13 | pierścionek zaręczynowy ręka | 1 | 110 |
14 | zaręczyny który palec | 1 | 110 |
15 | na którym palcu nosi się pierścionek zaręczynowy przed ślubem | 1 | 110 |
16 | czy można nosić pierścionek zaręczynowy na lewej ręce | 1 | 90 |
17 | pierścionek zaręczynowy gdzie się nosi | 1 | 70 |
18 | pierścionek na lewej ręce | 1 | 50 |
19 | pierścionek zaręczynowy na lewej ręce | 1 | 50 |
20 | na której ręce nosi się pierścionek zaręczynowy w polsce | 1 | 50 |
21 | pierścionek zaręczynowy na której ręce i palcu | 1 | 50 |
22 | zaręczynowy pierścionek na której ręce | 1 | 50 |
23 | na którą dłoń pierścionek zaręczynowy | 1 | 30 |
24 | pierścionek zaręczynowy na lewej dłoni | 1 | 30 |
25 | zareczynowy pierscionek ktora reka | 1 | 30 |
26 | na której ręce nosi się pierścionek zaręczynowy przed ślubem | 1 | 20 |
27 | pierścionek zaręczynowy która dłoń | 1 | 10 |
28 | pierścionek zareczynowy na którym palcu | 1 | 10 |
29 | która ręka pierścionek zaręczynowy | 1 | 10 |
30 | pierścionki zaręczynowe która ręka | 1 | 10 |
31 | który palec na pierścionek zaręczynowy | 1 | 10 |
32 | pierścionek zaręczynowy na palcu | 2 | 1 000 |
33 | na którym palcu pierścionek zaręczynowy przed ślubem | 2 | 10 |
34 | gdzie nosi się pierścionek zaręczynowy | 3 | 170 |
35 | palec zaręczynowy | 3 | 170 |
36 | pierścionek zaręczynowy na dloni | 3 | 110 |
37 | na którym palcu nosi się pierścionek zaręczynowy w polsce | 3 | 70 |
38 | dlaczego pierscionek zareczynowy nosi sie na palcu serdecznym | 3 | 30 |
39 | na której ręce pierścionek zaręczynowy w usa | 3 | 30 |
40 | na której ręce nosi się pierścionek zaręczynowy w usa | 3 | 30 |
41 | pierścionek zaręczynowy na którym palcu w polsce | 3 | 30 |
42 | pierścionek zaręczynowy na którym palcu nosić | 3 | 10 |
Dzięki SEMPIRE osiągamy niebywałe sukcesy w pozycjonowaniu - wyniki mówią same za siebie. Ponadto warto zaznaczyć, że specjaliści agencji wyróżniają się kompleksową wiedzą w zakresie SEO/SEM, ale także UX, e-commerce czy też szeroko pojętym marketingiem online. Mają duże doświadczenie, które przekuwają na konkretne wyniki, a równolegle są to sympatyczne osoby, wychodzące z inicjatywą, na których zawsze możemy polegać, co również wpływa na jakość naszej współpracy i jej dynamikę.
Jan Sobieski - Pełnomocnik Zarządu ds. E-Commerce
Od wielu lat SEO znajduje się w czołówce najbardziej rentownych działań promocyjnych w Internecie. Bardzo często stosunkowo stabilny poziom płatności za działania SEO w połączeniu ze stale rosnącym przychodem powoduje, iż długofalowo usługa ta jest bardzo stabilna i niezwykle korzystna, biorąc pod uwagę ROI (Return On Investment - zwrot z inwestycji) i ROAS (Return On Ad Spend - zwrot z konkretnej kampanii reklamowej).
Porównując okres wrzesień 2020-wrzesień 2021, klient osiągnął następujące wyniki:
Szybkość i jakość osiąganych efektów pozycjonowania zależą od wielu czynników. Oprócz kluczowych działań podejmowanych w zakresie optymalizacji kodu i treści strony, link buildingu, content marketingu i zaawansowanej analityki internetowej, kluczowa jest synergia dodatkowych czynników, które sprzyjają SEO, a więc budżetu, współpracy i czasu.
Czynniki sprzyjające SEO w zakresie budżetu:
Czynniki sprzyjające SEO w zakresie współpracy:
Czynniki sprzyjające SEO w zakresie czasu:
Kontynuujemy współpracę z marką ANIA KRUK, nieustannie dbając o to, aby zyskała ona status branżowego lidera w Google. Wykonujemy cykliczne analizy i optymalizacje. Monitorujemy efekty i raportujemy wyniki. Dajemy rekomendacje, dzięki którym marka odnotowuje jeszcze bardziej dynamiczny wzrost widoczności strony, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Oferujemy fachowe doradztwo, szkolenia i techniczne wsparcie. Stale poszukujemy nowych rozwiązań pozwalających zwiększyć ruch na stronie i pozyskiwać nowych klientów z wyszukiwarki.
Dowiedz się, jak skuteczna reklama w Internecie może przyczynić się do zwiększenia zysków i zbudowania przewagi konkurencyjnej.
Zamów bezpłatną analizę i wycenę - otrzymasz od nas dedykowane, najskuteczniejsze rozwiązania dla Twojej firmy.
Ocena artykułu:
4.91 / 5 według 388 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!