Inna nazwa: marketing internetowy w wyszukiwarkach
SEM oznacza z angielskiego Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jest to ogół działań zmierzających do promocji strony zarówno w płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.
Pojęcie SEM obejmuje działania SEO (odpowiedzialne za promocję witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania) i PPC (odpowiedzialne za promocję w płatnych wynikach wyszukiwania), dlatego marketing w wyszukiwarkach wyraża się wzorem:
SEM = SEO + PPC
W strategii SEM wykorzystuje się przede wszystkim pozycjonowanie stron internetowych (odpowiedzialne za uzyskanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe) oraz linki sponsorowane Google Ads (odpowiedzialne za kierowanie reklam do klientów, którzy w czasie rzeczywistym poszukują określonych produktów lub usług).
SEM zwiększa widoczność serwisu w wyszukiwarce, a więc sprawia, że staje się on bardziej dostępny dla użytkowników rozpoczynających proces zakupowy właśnie od wyszukiwarki i precyzyjnie wyrażających swoje potrzeby poprzez wpisywane w jej okno słowa kluczowe.
SEO | PPC |
promocja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania | promocja w płatnych wynikach wyszukiwania |
efekty stabilne, ale widoczne dopiero po pewnym czasie | efekty natychmiastowe, ale tymczasowe |
dostępność dla wszystkich użytkowników | możliwość dotarcia do określonej grupy docelowej |
linki bez oznaczenia jako reklama w wyszukiwarce | linki oznaczone jako reklama w wyszukiwarce |
Sprawdź również: co to jest SEO, co to jest PPC, co to jest wyniki organiczne, co to jest wyniki płatne, pozycjonowanie stron internetowych, co to jest linki sponsorowane Google Ads, co to jest słowa kluczowe
Sprawdź na blogu:
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia SEM - marketing w wyszukiwarkach internetowych
marketing internetowy w wyszukiwarkach
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!