Inna nazwa: wskaźnik odrzuceń
Bounce rate (BR, współczynnik odrzuceń) to wskaźnik, którego wartość pokazuje jaki procent osób wychodzi ze strony. Odrzucenie następuje wtedy, kiedy użytkownik porzuca witrynę bez podjęcia kolejnych czynności. Jest to sesja użytkownika, która ogranicza się do jednej strony. Współczynnik natomiast jest wynikiem podzielenia liczby porzuceń przez wszystkie sesje na stronie.
Bounce rate to pojęcie z języka angielskiego, które tłumaczy się na współczynnik odrzuceń. Jest statystyką, którą monitoruje się podczas prowadzenia kampanii i optymalizacji serwisu internetowego. Na współczynnik odrzuceń znacząco wpływa UI, UX i prędkość ładowania strony. Im strona jest lepiej przystosowana do wymagań użytkownika i szybciej się ładuje, tym niższy jest współczynnik odrzuceń.
Bounce rate to statystyka dostępna w Google Analytics. Jest ona negatywną informacją, którą wykorzystuje się w analityce. Nie bierze pod uwagę czasu spędzonego na stronie serwisu.
Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest landing page, co to jest konwersja, co to jest UX, co to jest UI, co to jest prędkość strony
Sprawdź na blogu:
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia bounce rate - współczynnik odrzuceń
wskaźnik odrzuceń
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!