Click tracking to badanie, które polega na śledzeniu kliknięć na stronie, co pozwala na analizę zachowań użytkowników. Click tracking daje informacje na temat częstotliwości kliknięć, najczęściej klikanych obszarów oraz rozproszenia tych kliknięć.
Click tracking to metoda, która rejestruje zarówno kliknięcia w aktywne linki, jak i elementy, które nie stanowią hiperłącza. Jest uznawany za tańszą, a jednocześnie nieprzynoszącą tak spektakularnych efektów, wersję eye trackingu.
Najpopularniejszym sposobem zastosowania click trackingu jest sprawdzenie za jego pomocą użyteczności stron internetowych, jednak nie jest to jedyna dziedzina, w której wykorzystuje się tę metodę. Przydaje się również do oceny atrakcyjności logotypów, etykiet, opakowań produktów czy projektów reklam.
Efektem przeprowadzenia badań click trackingowych jest mapa cieplna.
Sprawdź również: co to jest eye tracking, co to jest mapa ciepła
Definicja pojęcia click tracking - śledzenie kliknięć
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!