Crawl budget to budżet indeksowania witryny, czyli czas i zasoby, jakie roboty Google przeznaczają na indeksowanie danego serwisu. Właściciel witryny nie może bezpośrednio wpłynąć na crawl budget, ale jest w stanie pomóc botowi odpowiednio zarządzać tym budżetem. Może to zrobić, ograniczając:
Dodatkowo na crawl budget pozytywnie wpływają linki przychodzące do danej domeny.
Pojęcie crawl budget jest również rozumiane jako liczba podstron witryny, którą w danej jednostce czasu są w stanie zaindeksować Googleboty podczas pojedynczej wizyty.
Wśród najważniejszych czynników, które wpływają na budżet indeksowania witryny, należy wymienić:
Współczynnik crawl budget danego serwisu można oszacować za pomocą danych dostępnych w narzędziu Google Search Console, takich jak ilość stron oczekujących na indeksację czy ilość stron przetworzonych na dzień.
Sprawdź również: co to jest Googlebot, co to jest Google Search Console
Definicja pojęcia crawl budget - budżet indeksowania witryny
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!