Customer experience (CX, doświadczenie klienta) to wszelkie emocje i odczucia klienta, które wynikają z interakcji pomiędzy nim a daną marką od momentu wejścia na stronę internetową, przez kontakt z obsługą, aż po zakup i korzystanie z danego produktu czy usługi.
Pojęcie customer experience można odnieść również do użytkowników usług, aplikacji i mowa jest wtedy o user experience (UX), pracowników – employee experience (EX) czy uczestników procesu rekrutacyjnego, w przypadku których to doświadczenie określane jest mianem candidate experience (CX).
Pojęcie customer experience nierozerwalnie wiąże się z customer experience management (CEM), czyli zarządzaniem doświadczeniami klienta.
Sprawdź również: co to jest UX
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia customer experience - doświadczenie klienta
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!