Inna nazwa: szare SEO, techniki szarego kapelusza
Gray Hat SEO to pojęcie stosowane w branży marketingu internetowego na określenie działań pomiędzy White Hat SEO, a więc tych dozwolonych i aprobowanych przez Google, a Black Hat SEO, czyli tych nieetycznych, naruszających zasady zawarte we wskazówkach dla webmasterów.
Definicja Gray Hat SEO formalnie jednak nie funkcjonuje – to termin potoczny stosowany w kontekście działań na pograniczu, a więc tych, które nie są wprost zalecane przez wyszukiwarkę (White Hat SEO), ale też nie są przez nią kategorycznie zakazane (Black Hat SEO).
Gray Hat SEO to pojęcie określające praktyki, które pozostają niezdefiniowane przez materiały publikowane oficjalnie przez Google. Osoby stosujące techniki szarego kapelusza wykorzystują więc pewne niedopowiedzenia, braki czy luki w zakresie wytycznych wyszukiwarki.
Do działań Gray Hat SEO można zaliczyć:
Granica pomiędzy White Hat SEO a Black Hat SEO jest jednak cienka i bardzo łatwo ją przekroczyć.
Sprawdź również: co to jest white hat SEO, co to jest black hat SEO, co to jest wskazówki dla webmasterów
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia gray hat SEO
szare SEO, techniki szarego kapelusza
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!