Kanibalizacja słów kluczowych (keyword cannibalization) jest niekorzystnym zjawiskiem, kiedy poszczególne strony wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google na te same słowa kluczowe. W ten sposób dochodzi do rywalizacji podstron tej samej domeny o pozycję w SERP-ach.
Kanibalizacja słów kluczowych to sytuacja wynikająca z błędnej optymalizacji serwisu internetowego. Skutkuje on problemem z utrzymaniem stabilnej pozycji przez witrynę na daną frazę i powoduje częste zmiany w rankingu. Dzieje się tak, ponieważ podstrony, które są dotknięte problemem, wyświetlają się w SERP-ach naprzemiennie.
Znaczenie kanibalizacji słów kluczowych zależy od tego, ile stron jest dotkniętych tym problemem. Konflikt często pojawia się nieświadomie, dlatego należy co jakiś czas sprawdzać, czy nie wystąpił na stronach witryny. Problem często występuje na witrynach zajmujących się wąską tematyką i publikujących zbliżone treści.
Objawem kanibalizacji słów kluczowych w serwisie są wahania pozycji, które można zauważyć przy pomocy narzędzia Google Search Console. Aby zmniejszyć ryzyko pojawienia się tego błędu, warto przygotować kompleksowy content plan i rozpisać frazy kluczowe przypisane do poszczególnych podstron.
Sprawdź również: co to jest SERP, co to jest słowa kluczowe, co to jest content plan, co to jest Google Search Console, co to jest wyniki organiczne
Definicja pojęcia kanibalizacja słów kluczowych - keyword cannibalization
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!