Omnichannel (Omnichannel Marketing) oznacza strategię sprzedaży wielokanałowej prowadzonej zarówno online, jak i offline, która ma zagwarantować klientom dokonywanie szybkich i bezproblemowych transakcji. Omnichannel zakłada, że wszystkie kanały dystrybucji, dotarcia, obsługa klienta, promocja oraz komunikacja powinny ze sobą ściśle współpracować, być zintegrowane i spójne, co ma zapewnić maksymalną wygodę na każdym etapie zakupów.
Omnichannel jest mechanizmem, który w założeniu ma podnieść poczucie komfortu klienta poprzez udostępnienie mu większej liczby powiązanych ze sobą narzędzi. Ich połączenie ma nie tylko prowadzić do sfinalizowania transakcji, ale również zachęcić kupującego do powrotu oraz wywołać, a także utrzymać u niego poczucie lojalności.
Pojęcie omnichannel powstało z połączenia łacińskiego przedrostka omnis, które oznacza wszystko/każdy oraz angielskiego channel czyli kanał. Strategia omnichannel dość często figuruje obok modelu multichannel. Choć oba pojęcia wydają się być podobne, w rzeczywistości istnieje między nim dość istotna różnica. Omnichannel w swoim centrum stawia klienta zaś multichannel produkt. Co więcej pierwszy mechanizm zakłada integrację kanałów, w drugim natomiast drogi komunikacji działają niezależnie.
Sprawdź również: co to jest multichannel, co to jest e-commerce
Definicja pojęcia omnichannel - Omnichannel Marketing
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!