Podcast to forma internetowej publikacji audio, w której jedna lub kilka osób opowiada, lub prowadzi rozmowę na konkretny temat.
Nazwa podcast używana jest również do określenia serii nagrań audio o określonej tematyce. Pochodzi ona od słów iPod (oznaczającego odtwarzacz muzyczny firmy Apple) oraz broadcast, które można przetłumaczyć z języka angielskiego jako "nadawać".
Podcast jako forma przesyłania strumieniowego, w odróżnieniu od audycji radiowej, ma określony temat i najczęściej pojawia się w odcinkach. Każdy odcinek może trwać od kilkunastu minut do nawet 2 godzin.
Podcasty obejmują różne tematy i formaty, takie jak edukacja, wiadomości, narracje, komedia, rozmowy na różne tematy, historie życia czy rozmowy na temat kultury. Wiele osób korzysta z podcastów jako źródła informacji, rozrywki, edukacji czy inspiracji.
Tworzenie podcastów stało się popularne ze względu na prostotę produkcji oraz niskie koszty wejścia. Wystarczy mikrofon, program do nagrywania i edycji dźwięku oraz dostęp do Internetu, aby zacząć tworzyć i dystrybuować własne podcasty. Dzięki temu podcasty stały się dostępnym medium dla wielu twórców, zarówno amatorów, jak i profesjonalistów.
Poszczególne odcinki można pobrać na komputer stacjonarny, laptop lub smartfon lub odbierać online w formie streamingu. Podcasty można również subskrybować, dzięki czemu nowe odcinki automatycznie trafiają do odbiorcy.
Odbiorcy odtworzą podcasty na odtwarzaczu multimedialnym lub użyją do tego celu odtwarzacz MP3.
Oto lista najpopularniejszych miejsc do znalezienia i odtwarzania podcastów.
Podcasterzy swoją popularność zdobyli, dzięki atrakcyjnym i ciekawym dla odbiorcy nagraniom.
Aby założyć własny podcast musisz wyróżnić się wśród pozostałych twórców. Pomocny w tym zadaniu okaże się zestaw najlepszych praktyk z przewodnika.
Podcasty są wykorzystywane jako narzędzie marketingowe przez firmy i przedsiębiorców, którzy chcą zbudować relacje z odbiorcami, promować swoje produkty i usługi czy zwiększyć swoją widoczność w branży.
Sponsorowanie podcastów lub tworzenie własnych audycji może pomóc w zbudowaniu zaufania i lojalności wśród odbiorców, co może prowadzić do wzrostu sprzedaży i poprawy wizerunku marki.
Na liście znajduje się 6 głównych korzyści, dla których warto rozważyć tworzenie podcastu w ramach strategii marketingowej.
Sprawdź również: co to jest reklama wideo
Definicja pojęcia podcast
w słowniku otrzymała ocenę
3.1 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!