Profil Firmy w Google (GPF, GBF) co to jest - Google Business Profile, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Profil Firmy w Google (GPF, GBF) - Google Business Profile, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Profil Firmy w Google?
Co to jest Profil Firmy w Google?

Profil Firmy w Google (Google Business Profile), dawniej znany jako Google Moja Firma (Google My Business) to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google, które umożliwia zarządzanie wizytówkami firm, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google, w przeglądarce internetowej, w zakładce Mapy, a także w aplikacji Google Maps. Nazwa usługi z Google Moja Firma na Profil Firmy w Google została zmieniona w 2022 roku. 

Dzięki narzędziu Profil Firmy w Google można tworzyć i aktualizować informacje na temat swojej firmy, takie jak:

  • Nazwa firmy
  • Adres
  • Godziny otwarcia
  • Numer telefonu
  • Adres strony internetowej
  • Kategoria i opis firmy
  • Zdjęcia i wirtualne wycieczki

Utworzenie i zarządzanie profilem firmy w Google pomaga firmom w poprawie widoczności w wynikach wyszukiwania lokalnej, co zwiększa potencjalną ilość klientów. Użytkownicy mogą również wystawiać recenzje i oceny, co pozwala budować reputację firmy w internecie.

Właściciele firm mogą również korzystać z dodatkowych funkcji, takich jak udostępnianie aktualizacji, promocji czy odpowiedzi na recenzje klientów, co pozwala na lepsze zaangażowanie i komunikację z klientami.

Jak utworzyć Profil Firmy w Google?

Aby utworzyć Profil Firmy w Google, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

  1. Utwórz konto Google: jeśli nie posiadasz konta Google, musisz je najpierw utworzyć. Przejdź do strony głównej Google i kliknij "Zaloguj się", a następnie "Utwórz konto". Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby założyć nowe konto.

  2. Wejdź na stronę Google Business: przejdź do strony Google Business (https://www.google.com/business/) i zaloguj się, używając swojego konta Google.

  3. Dodaj swoją firmę: kliknij przycisk "Zarządzaj teraz" lub "Dodaj firmę". Wpisz nazwę swojej firmy i kliknij "Dalej".

  4. Wybierz kategorię: wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją firmę. Możesz wpisać słowo kluczowe lub przeglądać dostępne kategorie. Kliknij "Dalej", gdy wybierzesz odpowiednią kategorię.

  5. Dodaj adres: wprowadź dokładny adres swojej firmy, w tym numer ulicy, miasto, kod pocztowy i kraj. Kliknij "Dalej".

  6. Umieść swoją firmę na mapie: Google automatycznie umieści Twoją firmę na mapie na podstawie podanego adresu. Możesz dostosować lokalizację, jeśli jest to konieczne. Kliknij "Dalej", gdy lokalizacja jest poprawna.

  7. Podaj dane kontaktowe: wprowadź numer telefonu i adres strony internetowej swojej firmy. Kliknij "Dalej".

  8. Zakończ rejestrację: kliknij przycisk "Zakończ" i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dokończyć proces rejestracji. Google może poprosić Cię o weryfikację swojej firmy, np. przez wysłanie pocztą kodu weryfikacyjnego.

  9. Weryfikacja profilu firmy: po otrzymaniu kodu weryfikacyjnego, wprowadź go w panelu Google Business, aby potwierdzić swoją tożsamość i dokończyć proces tworzenia profilu.

  10. Zarządzanie profilem firmy: po utworzeniu i zweryfikowaniu profilu firmy, możesz zarządzać informacjami na temat swojej firmy, dodawać zdjęcia, aktualizacje, promocje i odpowiadać na recenzje klientów.

Pamiętaj, że regularne aktualizowanie informacji na swoim Profilu Firmy w Google i angażowanie się z klientami przez recenzje oraz aktualizacje może pomóc w poprawie widoczności firmy w wyszukiwarce i przyciągnięciu większej liczby klientów.

 

Sprawdź również: co to jest Google Moja Firma, co to jest wizytówka Google

Definicja pojęcia Profil Firmy w Google - Google Business Profile
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...