Reklama behawioralna co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest reklama behawioralna, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest reklama behawioralna?
Co to jest reklama behawioralna?

Reklama behawioralna oznacza rodzaj reklamy online, która opiera się na analizie zachowań użytkowników w internecie, takich jak odwiedzane strony, wyszukiwane frazy czy interakcje z różnymi treściami. Celem reklamy behawioralnej jest dostarczenie bardziej spersonalizowanych i trafnych reklam, które są związane z zainteresowaniami i potrzebami danego użytkownika.

W reklamie behawioralnej, dane na temat aktywności użytkowników są zbierane i analizowane, zwykle za pomocą technologii takich jak pliki cookies czy identyfikatory urządzeń. Na podstawie tych danych, tworzone są profile użytkowników, które następnie są wykorzystywane do selekcji reklam, które mają większe szanse na zainteresowanie odbiorców.

Reklama behawioralna pozwala reklamodawcom na precyzyjniejsze kierowanie swoich kampanii reklamowych, dzięki czemu zwiększa się efektywność i zwrot z inwestycji w działania marketingowe. Z drugiej strony, użytkownicy otrzymują reklamy, które są bardziej zgodne z ich preferencjami i zainteresowaniami, co może przyczynić się do lepszego doświadczenia podczas przeglądania internetu.

Jednak reklama behawioralna może również budzić kontrowersje w kontekście prywatności danych, ponieważ użytkownicy często nie zdają sobie sprawy z tego, jak ich dane są zbierane, analizowane i wykorzystywane. Dlatego istotne jest dbanie o transparentność i stosowanie się do przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, takich jak RODO (General Data Protection Regulation) w Unii Europejskiej.

Definicja pojęcia reklama behawioralna
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...