Rolki na Instagramie co to jest - Instagram Reels, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest rolki na Instagramie - Instagram Reels, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: reelsy, rolki na IG

Co to jest rolki na Instagramie?
Co to jest rolki na Instagramie?

Instagram Reels (rolki na Instagramie) to krótkie, maksymalnie 90-sekundowe wideo, publikowane przez użytkowników w aplikacji Instagram. Rolki na Instagramie wyświetlane są na głównej tablicy, w dedykowanej zakładce Reels (oznaczonej ikonką ) oraz na profilach użytkowników.

Reels został wprowadzony przez Instagram jako odpowiedź na popularność aplikacji TikTok, która zrewolucjonizowała sposób, w jaki ludzie tworzą i konsumują krótkie materiały audiowizualne.

Jak wejść w rolki na Instagramie?

Aby wejść w rolki na Instagramie, wystarczy, że klikniesz ikonę Reels, znajdującą się:

  • na smartfonie: na dole aplikacji, pomiędzy ikonami "Profil" a "Utwórz";
  • na desktopie: po lewej stronie menu, pomiędzy ikonami "Wiadomości" a "Eksploruj".

Instagram Reels dostępne są również w profilu użytkownika (jeżeli takie materiały opublikował) oraz na karcie "Eksploruj".

Jak zrobić Reels na IG (Instagramie)? + lista gotowych pomysłów

Jeżeli chcesz zrobić Reels na IG, powinieneś postępować według poniższej instrukcji:

  1. Uruchom aplikację Instagram na smartfonie i przejdź do swojego profilu.
  2. Kliknij ikonę ""  znajdującą się w prawym górnym rogu aplikacji Instagram.
    Krok 1. Przejdź do swojego profilu i kliknij ikonkę +, by dodać materiał
  3. Wybierz „Rolka” z dostępnych opcji.
    Krok 2. Wybierz opcję "Rolka"
  4. Nagraj nowe video lub wybierz istniejące z galerii.
    Krok 3. Wybierz istniejący materiał video bądź nagraj go z poziomu aplikacji (na grafice wybór istniejącego już filmu)
  5. Edytuj klip, dodaj dźwięk i napisy.
    Krok 4. Edytuj, dodaj tekst oraz dźwięk – wszystkie opcje dostępne są poniżej wideo
    Krok 5. Skróć materiał, jeżeli uznasz, że jest za długi i przejdź dalej
  6. Udostępnij rolkę.
    Krok 6. Po uzupełnieniu opisu filmu, dodaniu hasztagów (max. 4), słów kluczowych oraz CTA  – udostępnij wideo

Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje rolki na Instagramie zyskały popularność, skorzystaj z gotowej listy pomysłów SEMPIRE. Twórz Instagram reels, typu:

 

  • tutoriale – omów, krok po kroku, działanie Twojego produktu lub usługi;
  • kulisy pracy – pokaż „od środka” proces produkcji Twojej oferty;
  • wskazówki i porady – przedstaw pro-tipy związane z Twoją branżą;
  • opinie klientów – pochwal się pozytywnymi recenzjami klientów;
  • wywiady – przeprowadź wywiad z ekspertami lub pracownikami;
  • trendy – dołączaj do popularnych wyzwań i trendów, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników w interakcji z Twoją marką.

Instagram Reels a Insta Stories – czym się różnią?

Instagram Reels różnią się od Insta Stories tym, że są publicznie dostępne dla wszystkich użytkowników Instagrama, co umożliwia dotarcie do szerszej publiczności. Mogą być wyświetlane w zakładce Reels oraz w karcie Eksploruj. Z kolei Insta Stories znikają po 24 godzinach. 

Do pozostałych różnic pomiędzy Instagram Reels a Insta Stories zaliczane są:

  • Czas trwania: Instagram Reels mogą trwać do 90 sekund, podczas gdy Insta Stories to krótkie, 15-sekundowe klipy.
  • Edycja: Instagram Reels oferują bardziej zaawansowane narzędzia do edycji, takie jak możliwość dodawania efektów, dźwięków i muzyki z biblioteki Instagrama.
  • Cel: Instagram Reels są używane do tworzenia viralowych i angażujących treści, natomiast Insta Stories służą do dzielenia się codziennością, momentami i aktualnościami.

Dlaczego warto tworzyć rolki na Instagramie?

Warto tworzyć rolki na Instagramie, ponieważ pozwalają one na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zwiększenie zaangażowania użytkowników i budowanie wizerunku marki jako nowoczesnej i kreatywnej. Dzięki dynamicznym filmikom możesz przyciągnąć nowych obserwujących i potencjalnych klientów, a także zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług.

Sprawdź również: co to jest Instagram, co to jest Instastories, co to jest Instagram Ads

Definicja pojęcia rolki na Instagramie - Instagram Reels
reelsy, rolki na IG
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...