Instastories - relacja na Instagramie - co to jest, co oznaczają, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | SEMPIRE

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest instastories - relacja na Instagramie, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: Instagram Story, Instagram stories, Instastory

Co to jest instastories?
Co to jest instastories?

Instastories (instagram stories, instastory, story, stories, relacja na Instagramie) to jeden ze sposobów publikowania treści na Instagramie. Relacja może zawierać zdjęcia, filmy, animacje lub po prostu plansze wypełnione treścią. Do tej pory pojedyncza relacja trwała 15 sekund, obecnie czas ten został wydłużony do 60 sekund.

Instastories to format, który jest dostępny dla użytkowników jedynie przez 24 godziny. Po tym czasie znika, chyba że właściciel profilu zdecyduje się zapisać go w zakładce “wyróżnione relacje”.

Jak tworzyć instastories?

Aby utworzyć instastories, musisz posiadać konto na Instagramie i postępować zgodnie z następującymi po sobie krokami z instrukcji.

  1. Otwórz aplikację Instagram na smartfonie z systemem Android lub iOS.
  2. Kliknij swoje zdjęcie profilowe w lewym górnym rogu oznaczone jako “Twoja relacja”.
  3. Zrób zdjęcie z przedniej lub tylnej kamerę bądź nagraj wideo.
  4. Opcjonalnie wybierz jedną z dodatkowych opcji: filtry na twarz, lampę błyskowa, oznaczenie partnera biznesowego, dodanie tekstu lub malowanie po wykonanym zdjęciu bądź materiale audiowizualnym.
  5. Sprawdź inne formy Instagram Story: wideo na żywo, boomerang i kolaż zdjęć.

Na instatories nie musisz dodawać zdjęć czy wideo wykonanych w czasie rzeczywistym, lecz skorzystać z wcześniejszych materiałów z galerii zdjęć smartfonu. Opcja ta znajduje się na głównym ekranie, wystarczy proste kliknięcie w miniaturkę galerii bądź przesunięcie ekranu palcem w prawo.

Jakie są funkcje instastories?

Story na Instagramie posiada wiele przydatnych funkcji, z których mogą korzystać wszyscy użytkownicy sieci społecznościowej. Do podstawowych z nich należą:

  • ankiety,
  • wzmianki o marce,
  • hashtagi,
  • lokalizacja,
  • gify,
  • archiwum instastories,
  • swipe up (dla użytkowników z min. 10 tys. gronem obserwujących),
  • udostępnianie oznaczonej relacji,
  • suwak preferencji.

Profile publiczne Instagrama zapewniają widoczność stworzonego instastories wszystkim użytkownikom, bez względu na to, czy obserwują dane konto, czy też nie. W przypadku kont prywatnych relacje na IG będą dostępne wyłącznie dla osób, które obserwują profil.

Dlaczego warto tworzyć instastories?

Do powodów, dla których warto tworzyć instastories, należą:

  • prezentowanie codzienności w formie wielu zdjęć czy nagrań,
  • stały kontakt z obserwatorami,
  • informowanie odbiorców o nowym produkcie lub usłudze,
  • możliwość poznania opinii klientów poprzez bezpośrednio tworzone ankiety i odpowiadanie na pytania,
  • szansa na wejście w interakcję z użytkownikami, którzy wcześniej nie obserwowali profilu.

Sprawdź również: co to jest Instagram, co to jest Feed, co to jest Instagram Ads, co to jest rolki na Instagramie, co to jest reklama w Stories na Instagramie, co to jest reklama w rolkach na Instagramie

Definicja pojęcia instastories - relacja na Instagramie
Instagram Story, Instagram stories, Instastory
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...