SPAM co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest SPAM, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest SPAM?
Co to jest SPAM?

SPAM to komunikaty przesyłane jednocześnie do wielu odbiorców, którzy nie wyrazili zgody na ich otrzymanie. Mogą być one dostarczane za pośrednictwem skrzynki mailowej, SMS-ów, komunikatorów internetowych lub kont w serwisach społecznościowych. Najczęściej SPAM jest rozsyłany w celach marketingowych.

Słowo "SPAM" wywodzi się od nazwy konserwy mięsnej produkowanej przez firmę Hormel Foods. Stało się ono synonimem niechcianych wiadomości za sprawą skeczu Monty Python's Flying Circus, w którym nazwa  "SPAM" była powtarzana wielokrotnie w irytujący sposób.

SPAM oznacza wiadomości, które:

  • mają masowy charakter,
  • nie są spersonalizowane (każda wiadomość wygląda tak samo),
  • wykorzystują metody socjotechniczne,
  • próbują wprowadzić odbiorcę w błąd,
  • często działają niezgodnie z prawem.

SPAM może być również wykorzystywany przez cyberprzestępców. Takie wiadomości zawierają linki do niebezpiecznych stron, za pośrednictwem których próbują oni pozyskać poufne dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, numer karty kredytowej czy PESEL.

Wiadomości mailowe typu SPAM mogą również zawierać załączniki ze szkodliwymi plikami, po których pobraniu komputer jest atakowany przez złośliwe oprogramowanie, takie jak wirusy, trojany czy programy szpiegujące.

Formy SPAM-u

Zarówno wiadomości tekstowe, jak i wideo mogą okazać się treściami o charakterze spamerskim. Do najpopularniejszych form SPAM-u należą:

  • SPAM reklamowy,
  • Phishing,
  • Scam-mails,
  • SPAM polityczny,
  • Malspam,
  • SPAM w mediach społecznościowych,
  • SPAM z niebezpiecznym załącznikiem,
  • SPAM VoIP.

Jak zapobiegać i zwalczać SPAM? Przydatne wskazówki

Całkowite usunięcie wiadomości spamowych nie jest możliwe, jednak minimalizacja ryzyka – już tak. Przygotowaliśmy zestaw przydatnych wskazówek, które pomogą Ci w podjęciu odpowiednich kroków i ochronie przed oszustwem, a nawet kradzieżą tożsamości.

  1. Naucz się rozpoznawać SPAM: sprawdź adres e-mail nadawcy, zidentyfikuj brakujące dane osobowe, błędy dramatyczne, uważaj na linki oraz załączniki.
  2. Zgłoś SPAM: ta praktyka może pomóc Twojemu dostawcy poczty mailowej lub operatorowi usług telefonicznych w wykryciu treści będących spamem.
  3. Korzystaj z uwierzytelniania dwuskładnikowego: są to dodatkowe pytania lub kody weryfikacyjne wysyłane na numer telefonu lub SMS-em.

Skorzystaj z filtrów SPAM-u: zainwestuj w programy i narzędzia służące identyfikacji i blokowaniu niechcianych wiadomości, np. w oprogramownaie Antyspam.

Sprawdź również: co to jest Wynik spamu

Definicja pojęcia SPAM
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...