SPAM to komunikaty przesyłane jednocześnie do wielu odbiorców, którzy nie wyrazili zgody na ich otrzymanie. Mogą być one dostarczane za pośrednictwem skrzynki mailowej, SMS-ów, komunikatorów internetowych lub kont w serwisach społecznościowych. Najczęściej SPAM jest rozsyłany w celach marketingowych.
Słowo "SPAM" wywodzi się od nazwy konserwy mięsnej produkowanej przez firmę Hormel Foods. Stało się ono synonimem niechcianych wiadomości za sprawą skeczu Monty Python's Flying Circus, w którym nazwa "SPAM" była powtarzana wielokrotnie w irytujący sposób.
SPAM oznacza wiadomości, które:
SPAM może być również wykorzystywany przez cyberprzestępców. Takie wiadomości zawierają linki do niebezpiecznych stron, za pośrednictwem których próbują oni pozyskać poufne dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, numer karty kredytowej czy PESEL.
Wiadomości mailowe typu SPAM mogą również zawierać załączniki ze szkodliwymi plikami, po których pobraniu komputer jest atakowany przez złośliwe oprogramowanie, takie jak wirusy, trojany czy programy szpiegujące.
Zarówno wiadomości tekstowe, jak i wideo mogą okazać się treściami o charakterze spamerskim. Do najpopularniejszych form SPAM-u należą:
Całkowite usunięcie wiadomości spamowych nie jest możliwe, jednak minimalizacja ryzyka – już tak. Przygotowaliśmy zestaw przydatnych wskazówek, które pomogą Ci w podjęciu odpowiednich kroków i ochronie przed oszustwem, a nawet kradzieżą tożsamości.
Skorzystaj z filtrów SPAM-u: zainwestuj w programy i narzędzia służące identyfikacji i blokowaniu niechcianych wiadomości, np. w oprogramownaie Antyspam.
Sprawdź również: co to jest Wynik spamu
Definicja pojęcia SPAM
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 2 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!