Użyteczność (usability) to wskaźnik, który pokazuje, jak łatwe jest korzystanie z produktu. Może on odnosić się zarówno do produktów fizycznych, jak i kampanii reklamowych czy budowy strony WWW (web usability).
Użyteczność według słownika to satysfakcja płynąca z posiadania lub użytkowania produktu. Każdy produkt ma dwa rodzaje użyteczności: podstawową i dodatkową. Użyteczność podstawowa oznacza rzeczywiste właściwości produktu, które decydują o lepszym lub gorszym zaspokojeniu potrzeby użytkownika. Użyteczność dodatkowa obejmuje takie właściwości produktu, jak kolor, kształt, funkcjonalność czy wygoda użytkowania.
Z kolei użyteczność strony internetowej związana jest z szeregiem cech odnoszących się do ergonomii i funkcjonalności witryn internetowych, takich jak intuicyjna nawigacja, dopasowana struktura tekstu czy przemyślany interfejs strony WWW.
Sprawdź również: co to jest UX, co to jest UX design, co to jest UI, co to jest UI design, co to jest web usability
Definicja pojęcia użyteczność - usability
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!