Możliwości kierowania reklam graficznych
Odpowiednia konfiguracja reklam pozwala docierać precyzyjnie i skutecznie do osób, które są realnie zainteresowane tym, co chcesz pokazać (produkt, usługa, miejsce, dobra cena, doskonałe opinie klientów, wyprzedaż, ostatnie wolne terminy itd.). Jeśli odpowiednio zdefiniujesz grupę odbiorców – jej zainteresowania, dane demograficzne, strony internetowe, które mogą odwiedzać – możesz mieć pewność, że Twoje reklamy tafią na żyzny grunt i przyniosą Ci oczekiwane plony – sprzedaż, wzrost ruchu na stronie, popularność i rozpoznawalność. Istnieje kilka sposobów kierowania kampanii w Google Display Network.
Kierowanie na słowa kluczowe
Zwane także kierowaniem kontekstowym, używane jest szczególnie w przypadku chęci dopasowania reklam tematycznie do witryn należących do sieci partnerów Google. Dzięki tego typu kierowaniu możesz osiągać większą liczbę konwersji, gdyż treści, które prezentują Twoje reklamy, są tożsame z tematyką strony, na której zostały wyświetlone. Wystarczy ustalić grupę słów kluczowych adekwatnych do profilu działalności, a system Google Ads automatycznie wybierze odpowiednie miejsca docelowe, związane z tematyką wprowadzonych fraz.
Kierowanie na tematy
Jest to kierowanie na grupy witryn, powiązanych z określonymi tematami. Google oferuje do wyboru podstawowe tematy:
- Dom i ogród
- Podróże
- Encyklopedie i słowniki
- Praca i edukacja
- Finanse
- Prawo i administracja
- Gry
- Samochody i pojazdy
- Hobby i wypoczynek
- Sport
- Internet i telekomunikacja
- Społeczności online
- Komputery i elektronika
- Sztuka i rozrywka
- Książki i literatura
- Usługi biznesowe i przemysłowe
- Ludzie i społeczeństwo
- Wiadomości
- Miejsca świata
- Zakupy
- Nauka
- Zdrowie
- Nieruchomości
- Zwierzęta dzikie i domowe
- Piękno i fitness
- Żywność i napoje
Podane kategorie tematyczne można zawężać, np. w obrębie tematu „Żywność i napoje” dostępne są warianty doprecyzowujące temat: Dostawa żywności i artykułów spożywczych, Gotowanie i przepisy, Napoje, Restauracje, Sprzedawcy detaliczni żywności, Żywność.
Kierowanie na odbiorców o podobnych zainteresowaniach
Ta forma targetowania kampanii display pozwala dotrzeć z reklamą do użytkowników, którzy interesują się tematem, odwiedzają Twoich konkurentów oraz strony poradnikowe czy informacyjne, dotyczące przedmiotu Twojej działalności. Na podstawie wprowadzanych przez nich zapytań, Google tworzy grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach, którym następnie wyświetla Twoją reklamę podczas ich codziennego korzystania z sieci.
Podstawowe zainteresowania, na które można kierować banery to:
- Amatorzy zakupów
- Pojazdy i transport
- Bankowość i finanse
- Sport i fitness
- Dom i ogród
- Styl życia i hobby
- Kulinaria
- Technologia
- Media i rozrywka
- Uroda i zdrowy tryb życia
- Podróże
Kierowanie na odbiorców o określonych planach
Możesz wyświetlać swoją reklamę osobom, które poprzez swoje działania w sieci zdradzają wyszukiwarce, z jakimi zamiarami obecnie się noszą. Google tworzy inteligentne listy odbiorców o określonych planach na rynku, np. zapamiętuje osoby, które wyszukują oferty mieszkań na sprzedaż, poszukują pomysłu na wakacje czy przeglądają asortyment sklepów z odzieżą. Na tej podstawie wyświetla im Twój przekaz reklamowy, podczas gdy wykazują aktywność w sieci (niezależnie od aktualnie przeglądanego tematu). Dzięki temu możesz przedstawić swoją kontrofertę dokładnie w tym czasie, w którym Twój potencjalny klient tego potrzebuje.
Google klasyfikuje plany odbiorców w następujący sposób:
- Bilety na imprezy i wydarzenia
- Produkty i usługi kosmetyczne
- Dom i ogród
- Samochody i inne pojazdy
- Edukacja
- Sport i fitness
- Elektronika użytkowa
- Telekomunikacja
- Komputery i urządzenia peryferyjne
- Upominki i okazje
- Nieruchomości
- Usługi dla firm
- Odzież i dodatki
- Usługi finansowe
- Oprogramowanie
- Usługi randkowe
- Podróże
- Zatrudnienie
- Produkty dla dzieci i niemowląt
Kierowanie na odbiorców, którzy weszli w interakcję z Twoją firmą
Dzięki tej formie kierowania kampanii GDN, możesz docierać do odbiorców remarketingu oraz odbiorców podobnych do nich. Remarketing polega na wyświetlaniu reklam osobom, które już kiedyś odwiedziły Twoją stronę i w zależności od ustalonego celu podjęły lub nie określone działanie (np. dodały produkt do koszyka, ale nie dokończyły transakcji, skontaktowały się z Tobą, spędziły na Twojej stronie określoną ilość czasu itp.). To idealny sposób, by odświeżyć pamięć o swojej firmie, zaproponować niższą cenę, zachęcić do przystąpienia do programu stałego klienta itp.
Kierowanie na miejsca docelowe
To prezentacja reklam na konkretnych witrynach internetowych i miejscach w sieci, które Twoim zdaniem najczęściej przeglądają odbiorcy. Daje ona szereg możliwości dla tych, którzy potrafią dokładnie sprecyzować na jakich serwisach chcą wyświetlać swoje banery. Do wyboru dostępne są strony www, kanały w YouTube, konkretne filmy w YouTube, kategorie aplikacji mobilnych lub też określone aplikacje.
Kierowanie demograficzne
To target uwzględniający wiek, płeć i status rodzicielski odbiorców. Daje doskonałe możliwości dedykowania kampanii display np. tylko kobietom lub tylko mężczyznom, w określonym wieku, posiadającym lub nieposiadającym potomstwo. Dzięki temu możesz emitować dostosowany przekaz graficzny dla interesującej Cię grupy demograficznej – inne banery pokażesz osobom młodym, inne zaś grafiki przemówią do osób starszych. Możesz wykluczać z grup odbiorców konkretne przedziały wiekowe a także dodawać lub wyłączać grupę nieznaną, której dużą część stanowią dzieci i nastolatkowie. Przedziały wiekowe dyktowane są następującym podziałem Google:
- 18–24
- 25–34
- 35–44
- 45–54
- 55–64
- 65+
- Wiek nieznany