Remarketing Google Ads - wszystko co musisz wiedzieć na start
Wykorzystaj kampanie remarketingowe i odzyskaj szansę na sprzedaż

Remarketing Google Ads – kampania śledząca

Google Ads pozwala na realizację kampanii remarketingowych, dzięki którym możesz dotrzeć do osób przebywających już wcześniej na Twojej stronie www, ale jeszcze niezdecydowanych na zakup Twojego produktu lub usługi. Kampania remarketingowa to przekaz reklamowy w formie grafiki lub tekstu, który powraca do odbiorcy przypominając o Twojej ofercie i w atrakcyjny sposób zachęca do podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie.

Proces decyzyjny wielu Twoich potencjalnych klientów często wydłuża się w czasie. Odwiedzają oni Twoją witrynę, ale zanim dokonają ostatecznej decyzji, zastanawiają się, omawiają wybór z innymi osobami, porównują konkurencyjne oferty. Nie pozwól, aby potencjalny klient, który rozważa zakup zaraz po wyjściu ze strony zapomniał o Twojej ofercie! W tym celu wykorzystaj remarketing Google Ads, który sprawi, że reklamy graficzne lub tekstowe zaczną nienachalnie podążać za odbiorcą, wyświetlając się na innych serwisach internetowych, które odwiedza. To kampania remarketingowa sprawi, że trafisz z reklamą produktów lub usług do docelowej grupy odbiorców, która realnie zainteresowała się ofertą Twojej firmy w ostatnich dniach lub tygodniach.

To, co szczególnie charakteryzuje kampanie remarketingowe, to fakt, że:

  • trafnie docierają do osób już zainteresowanych i wstępnie zapoznanych z Twoją ofertą
  • wpływają na wzmocnienie wizerunku Twojej marki i utrwalenie jej w myślach odbiorcy
  • wyróżnia je różnorodność i atrakcyjność form reklam, w tym reklamy graficzne czy materiały wideo
  • dają możliwość tworzenia i promowania specjalnych ofert dla mających powrócić na stronę użytkowników

Czym jest remarketing?

Remarketing w Ads (AdWords) to forma reklamy tekstowej lub/i graficznej, pełniąca funkcję przypomnienia i nakłonienia do powrotu na stronę www użytkownika, który już wcześniej ją odwiedził, ale nie podjął żadnego działania (np. zakup, wypełnienie formularza, subskrypcja). Celem remarketingu jest odzyskanie klientów, którzy z jakichś względów porzucili koszyk czy zaniechali kontaktu z Tobą oraz doprowadzenie do ostatecznej finalizacji transakcji.

Reklamy remarketingowe, zwane także reklamami śledzącymi, do prawidłowego działania wymagają odpowiedniego skonfigurowania źródła danych o odbiorcach dla witryny lub aplikacji, której mają dotyczyć. Najprostszą i skuteczną formą pozyskania tych danych jest wykorzystanie narzędzia Google Analytics, które zbiera dane dotyczące użytkowników strony i prawidłowe połączenie go z kontem Google Ads. Działanie to możesz zlecić specjalistom z naszej agencji, którzy skonfigurują kampanię remarketingową zgodnie z dobrymi praktykami.

Odzyskaj utracone szanse na sprzedaż – wybierz skuteczne kampanie remarketingowe! ZAPYTAJ O OFERTĘ

Jak działa remarketing Google Ads (AdWords)?

Do emisji reklam śledzących najczęściej wykorzystywaną platformą reklamową jest Google Ads (możliwy do zastosowania jest również np. remarketing na Facebooku). Platforma Google Ads pozwala na emisję reklam remarketingowych w wyszukiwarce Google (remarketing tekstowy, RLSA) oraz w sieci reklamowej Google (na stronach partnerów, np. popularnych, dużych portalach takich, jak wp.pl, onet.pl, interia.pl czy na YouTube). Dzięki połączeniu narzędzi Analytics i Ads, na Twojej stronie umieszczony zostaje specjalny kod, który pozwala badać i zapisywać na liście potencjalnych klientów. Przy zapamiętywaniu użytkowników Twojej witryny, kluczowe znaczenie odgrywają pliki cookies, czyli tzw. ciasteczka, które zostają zapisane na komputerze klienta i pozwalają na śledzenie jego zachowania. Dzięki temu możesz dostosowywać komunikaty reklamowe do zainteresowań użytkownika, czy nawiązać się do miejsc, które odwiedził w obrębie Twojego serwisu.

To jak działa remarketing można przedstawić następująco:

Jak działa remarketing w Google – uproszczony proces

Jak działa remarketing w Google – uproszczony proces

Kampanie remarketingowe - rodzaje

Google Ads oferuje do wykorzystania różne opcje remarketingu, które pozwolą Ci w jak najlepszym stopniu dopasować przekaz reklamowy do rodzaju działalności, jaką prowadzisz oraz do konkretnych użytkowników Twojej witryny.

Remarketing standardowy

Podstawowy rodzaj kampanii remarketingowej to taki, w którym reklamy przyjmują formę graficzną lub tekstową i śledzą użytkowników Twojej witryny na innych serwisach bądź w aplikacjach, których używają. Atrakcyjna forma graficzna, wyeksponowana nazwa firmy oraz widoczne logo sprawią, że użytkownik który niedawno opuścił Twoją stronę będzie miał możliwość szybkiego kliknięcia i powrotu na Twoją witrynę. W przypadku braku kliknięcia firma i tak zapadnie w pamięci odbiorcy i zacznie być utożsamiana z produktem/usługą, której odbiorca niedawno poszukiwał.

Remarketing standardowy

Remarketing standardowy

Remarketing dynamiczny

Dynamiczne reklamy remarketingowe dedykowane są wyłącznie sklepom internetowym i polegają na wyświetlaniu konkretnych produktów bądź usług, które zostały wcześniej obejrzane przez użytkownika w sklepie online. Tak skonkretyzowana reklama na pewno zostanie zauważona i zapamiętana przez potencjalnego klienta, który jednoznacznie wskazał zachowaniem na Twojej stronie, jaki produkt bądź usługa rzeczywiście go interesują, a których jeszcze nie zakupił.

Remarketing wideo

Reklamy multimedialne w formie filmów mogą być emitowane tym użytkownikom, którzy obejrzeli Twój materiał wideo na kanale bądź w witrynie. Możesz także pokierować remarketingową reklamę wideo na użytkowników, którzy po prostu odwiedzili Twoją stronę www. Ruchoma forma reklamy oraz dźwięk jej towarzyszący działa na wyobraźnię odbiorcy. Sprawia, że kojarzy i zapamiętuje on widzianą czy słyszaną treść i powraca z rozważaniami zakupu właśnie do Twojej firmy.

RLSA

Remarketing w wyszukiwarce, w skrócie nazywany RLSA (ang. Remarketing List for Search Ads) pozwala na emisję dedykowanych reklam tym odbiorcom, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę, a następnie podjęli dalsze poszukiwania w wyszukiwarce produktów, bądź usług, które oferujesz. To precyzyjna i skuteczna forma promocji, która nie pozwala potencjalnym klientom zapomnieć o Twojej marce, ilekroć wyszukują oni Twojego asortymentu w wyszukiwarce Google.

Remarketing adresowany

Kampanie remarketingowe mogą być kierowane na zdefiniowaną listę użytkowników, którzy podali Ci swoje dane kontaktowe np. podczas wypełniania formularza czy zgłoszenia do newslettera. Są już oni w jakiś sposób związani z Twoją firmą – reklamy w formie remarketingu adresowanego pozwolą Ci budować mocniejszą więź i zdobywać tym samym lojalność klientów, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie Twoją ofertą.

Remarketing dynamiczny jako szczególna odmiana remarketingu

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny to specyficzna forma kampanii śledzącej, która wykorzystuje do działania dane z pliku Feed (zaimplementowanego w Google Merchant Center) lub dane ręcznie przesłane do systemu Google Ads np. w postaci arkusza Excel. Dzięki temu reklamy oparte na remarketingu dynamicznym są generowane automatycznie, w sposób indywidualny dla każdego użytkownika. Potencjalnemu klientowi wyświetlane są przekazy graficzne zawierające produkty, które wcześniej obejrzał w Twoim sklepie, dzięki czemu reklama jest jeszcze trafniej dostosowana do grupy docelowej.

Najistotniejsze różnice pomiędzy remarketingiem standardowym a dynamicznym:

  • remarketing standardowy dostępny jest dla wszystkich rodzajów witryn internetowych, podczas gdy remarketing dynamiczny dotyczy tylko sklepów internetowych
  • klasyczny remarketing wymaga wcześniejszego przygotowania treści oraz kreacji graficznych, remarketing dynamiczny natomiast tworzony jest w sposób automatyczny, w czasie rzeczywistym i korzysta z zasobów stron produktowych, których dotyczy
  • remarketing standardowy kierowany jest na bardziej lub mniej szczegółowo sprecyzowane grupy docelowe, remarketing dynamiczny zaś wyświetla indywidualny przekaz każdemu jednostkowemu użytkownikowi

Sposoby kierowania kampanii remarketingowych

Jak wszystkie rodzaje reklam Google Ads, także remarketing posiada szerokie spektrum kierowania oraz może spełniać różne zadania. W zależności od zamierzonych celów, możesz wykorzystać:

  • remarketing podstron – wówczas przekaz reklamowy zostaje dostosowany do strony, którą odwiedził użytkownik, np. strony dotyczącej konkretnej kategorii Twoich usług bądź produktów
  • remarketing porzuconych koszyków – możesz kierować dedykowane treści reklam tym, którzy dodali już produkty do koszyka, ale finalnie zrezygnowali z zakupu
  • cross-selling – reklama śledzi klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty, przedstawiając im inne produkty lub usługi z oferty, którymi również mogliby się zainteresować
  • up-selling – treść reklam dociera do klientów, którzy dokonali zakupu w Twojej firmie już dłuższy czas temu, a Ty chcesz odświeżyć ich pamięć o Twoim asortymencie

Zalety korzystania z reklam remarketingowych

Kampanie oparte na remarketingu mogą spełniać szereg ról: pomagają zwiększać sprzedaż, pozyskiwać większą ilość kontaktów z potencjalnymi klientami, a także wpływają na wzrost świadomości i zaufania do marki. Reklama śledząca może stać się kluczowym elementem Twojej strategii marketingowej, z której osiągniesz szereg korzyści. Oto podstawowe zalety i profity z reklam remarketingowych dla Twojego biznesu:

  • emisja reklam podczas trwającego procesu zakupowego – Twój potencjalny klient wyraził jasno aktualne zainteresowanie produktami bądź usługami z Twojej oferty, a to oznacza, że jest teraz najbardziej podatny na zakup. Śledzące go reklamy graficzne i tekstowe przypominają mu o jego ostatniej obecności na Twojej stronie i utrwalają w jego myślach nazwę Twojej firmy jako tę, do której warto wrócić i dokonać zakupu
  • celne kierowanie – dzięki zaawansowanym sposobom tworzenia list remarketingowych, masz możliwość dostosowywania treści i form reklamowych do konkretnych sytuacji, w których udział brali potencjalni klienci, np. kiedy dodali przedmiot do koszyka, ale nie dokończyli zakupu – dedykowanym przekazem zwiększasz szansę na finalną sprzedaż
  • szeroka skala zasięgu – Twoje reklamy remarketingowe mogą pojawiać się w wielu różnych miejscach, towarzysząc użytkownikom Twojej witryny podczas przeglądania przez nich innych witryn internetowych, korzystania z aplikacji mobilnych czy oglądania filmów na YouTube, dzięki czemu cały czas wzrasta świadomość Twojej marki
  • rentowność kampanii – systemy określania stawek w Google pracują w sposób inteligentny, dzięki czemu optymalizują koszty i utrzymują najlepsze możliwe ceny za emisję Twoich reklam dla odbiorców z list remarketingowych, Ty zaś możesz kontrolować wydatki i oceniać ich efektywność
  • mierzalność efektów – narzędzia statystyczne pozwalają Ci w regularny i dynamiczny sposób badać wyniki kampanii oraz koszty związane z jej emisją, a także oceniać efekty biznesowe i analizować skuteczność różnych modeli promocji
Pokaż się swoim klientom dzięki kampanii remarketingowej! ZAPYTAJ O OFERTĘ

Dla kogo przeznaczony jest remarketing?

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny

Remarketing Google to kampania uniwersalna, przeznaczona dla niemal każdej branży i każdej witryny internetowej. Sprawdza się idealnie w przypadku firm, których oferta wymaga dłuższej analizy i wydłużonego procesu zakupowego. Wówczas remarketing pozwala w dostosowany sposób odświeżać i przywoływać ponowną myśl o zakupie, a także utrwalać w świadomości Twoją firmę, jako tę, która ten właśnie zakup oferuje. Nie jest to jednak jedyne zastosowanie kampanii remarketingowych. Jeśli prowadzisz sklep internetowy z szerokim asortymentem, a jego zakup nie stanowi skomplikowanej decyzji, możesz skutecznie powracać ze swoją reklamą do tych, którzy już dokonali zakupu w Twoim sklepie, ale nadal mogą potrzebować innych artykułów z Twojej oferty.

Remarketing - przykład 1

Prowadzisz agencję nieruchomości, na swojej stronie internetowej posiadasz szereg ogłoszeń o sprzedawanych domach i mieszkaniach. Decyzja o ich zakupie to często proces bardzo długi, wymagający wielu przemyśleń ze strony kupującego, konsultacji, obeznania w formalnościach. Dzięki kampanii remarketingowej, podczas całego przebiegu wyboru odpowiedniej oferty, możesz przypominać o swojej firmie potencjalnemu klientowi poprzez emisję reklam graficznych lub tekstowych. Reklamy mogą dotyczyć ogólnej oferty usług Twojej agencji (pomoc w poszukiwaniu ofert, pośrednictwo, wsparcie w formalnościach) lub promować poszczególne oferty domów i mieszkań, które wcześniej przeglądał odbiorca. Reklama Twojej oferty będzie subtelnie towarzyszyć użytkownikowi podczas przeglądania innych stron, jednocześnie podsycając i przypominając, że to właśnie na Twojej stronie internetowej znalazł oferty nieruchomości, które wpisują się w jego oczekiwania.

Remarketing - przykład 2

Prowadzisz salon kosmetyczny, oferujący szeroką ofertę zabiegów. Wykorzystana przez Ciebie reklama śledząca w formie grafiki lub tekstu zachęca osoby, które wcześniej były na Twojej stronie, do kliknięcia czyli powrotu na Twój serwis. Możesz kierować indywidualny przekaz do klientek, które odwiedziły konkretne podstrony na temat różnych zabiegów. Masz możliwość przygotowania osobnej grupy reklam np. dla użytkowniczek podstrony o depilacji laserowej, osobnej dla Pań odwiedzających stronę o makijażu permanentnym i jeszcze innej dla użytkowniczek podstrony o aktualnych promocjach w twoim salonie. To idealny sposób, by przedstawić reklamy pakietów zabiegów, rabat dla stałych klientek, promocję na masaż, nową formułę manicure czy sezonową promocję. Tym samym zachęcisz klientki do kompleksowego i regularnego korzystania z usług Twojego gabinetu kosmetycznego.

Dlaczego warto wybrać kampanię remarketingową w SEMPIRE?

Od lat pogłębiamy doświadczenie i wiedzę w zakresie tworzenia skutecznych kampanii Google Ads. Stanowią one doskonałe uzupełnienie do pozycjonowania stron internetowych, dlatego też są nieodłącznym i niezwykle ważnym elementem naszej oferty. Certyfikowani specjaliści Google Ads z SEMPIRE pomogą Ci w sprawny i umiejętny sposób skonfigurować tag remarketingowy oraz sprecyzować konkretne listy odbiorców. Dzięki technicznemu przygotowaniu naszych pracowników, możesz liczyć na profesjonalną pomoc – wszelkie czynności konfiguracyjne zostaną wykonane za Ciebie. Oprócz rzetelnego przygotowania ustawień kampanii, możemy pomóc w stworzeniu prostych kreacji graficznych, które przedstawisz jako swój baner remarketingowy. Masz nieustanny wgląd do wyników kampanii w przesłanym przez nas dynamicznym raporcie z bieżącym dostępem do danych, a także dzięki synchronizacji konta reklamowego z narzędziem Google Analytics.

Postaw na naszą wiedzę, doświadczenie i umiejętności! Nasza agencja sprawnie i skutecznie opracuje kampanię remarketingową, dostosowaną do Twoich potrzeb i celów biznesowych!

Remarketing Google Ads w SEMPIRE:

  • konfigurowany jest na indywidualnie przygotowanym koncie reklamowym Google Ads, zarządzanym z naszego agencyjnego konta menadżera (MCK), dzięki czemu możemy optymalizować i wprowadzać zmiany w kampanii w sposób sprawny i profesjonalny, a także w razie dodatkowych potrzeb uzyskiwać wsparcie oficjalnego Zespołu Google
  • tworzony i emitowany jest zgodnie z Zasadami Google, dotyczącymi wymogów co do treści i kreacji graficznej reklam
  • jest opracowywany i cyklicznie optymalizowany przez certyfikowanego specjalistę Google Ads, posiadającego wiedzę i doświadczenie w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych
  • obejmuje integrację konta reklamowego z narzędziem Google Analytics, dzięki czemu pozwala na implementację tagu remarketingowego bez ręcznych ingerencji w kod strony
  • jest usługą uniwersalną i w każdym momencie możliwą do edycji w zakresie kreacji graficznych, harmonogramu wyświetlania czy kierowania na określoną grupę docelową

Etapy realizacji kampanii remarketingowej w naszej agencji przebiegają następująco:

  • omówienie z opiekunem handlowym głównych założeń kampanii oraz bezpłatna wycena kosztu wyświetlania reklam remarketingowych
  • wsparcie techniczne w implementacji tagu remarketingowego i konfiguracji list remarketingowych
  • założenie dedykowanego konta reklamowego Ads oraz połączenie go z narzędziem Google Analytics
  • utworzenie kampanii remarketingowej oraz zgodnie z założeniami strategii reklamowej także innych typów kampanii (linki sponsorowane, zakupy Google, reklama wideo, reklama banerowa)
  • okres zapełniania listy remarketingowej (dla sieci wyszukiwania min. 1000 aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni, dla sieci reklamowej min. 100 aktywnych użytkowników, dla YouTube min. 1000 aktywnych użytkowników)
  • uruchomienie reklam remarketingowych i nadzorowanie wstępnego okresu emisji
  • systematyczna analiza i optymalizacja kampanii
  • raporty wyników
  • konsultacje i szkolenia

Google remarketing – cennik

W SEMPIRE zawsze możesz liczyć na pełen profesjonalizm świadczonych usług. Cena kampanii remarketingowej obejmuje kompleksową obsługę ze strony Specjalisty Google Ads oraz kwotę, którą chcesz przeznaczyć na kliknięcia. Naszą agencję wyróżnia niezwykle korzystny cennik wszystkich rodzajów kampanii Google Ads. Koszt obsługi reklam śledzących to około 15-20% od kwoty, którą wydasz w Google. Pomagamy w konfigurowaniu nawet bardzo szczegółowych list odbiorców. Ponadto w cenie oferujemy przygotowanie profesjonalnych grafik, potrzebnych do emisji remarketingu. Nie zwlekaj – zapytaj o indywidualny cennik reklamy śledzącej w SEMPIRE dla Twojej strony www.

Nie zwlekaj – zapytaj o wycenę Google remarketing w SEMPIRE! ZAPYTAJ O OFERTĘ
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...