Inna nazwa: wirtualny doradca, automatyczny sprzedawca, wirtualny asystent
Chatbot to program komputerowy, który symuluje i przetwarza język ludzki, umożliwiając użytkownikom interakcję z urządzeniami cyfrowymi w taki sposób, jakby komunikowali się z prawdziwą osobą.
Pierwszy chatbot powstał w 1966 roku, a jego twórcą był Joseph Weizenbaum z Massachusetts Institute of Technology (MIT). Technologia chatbota powstała z myślą o stworzeniu mechanizmu naśladującego psychoterapeutę.
Nazwa chatbot często używana jest zamiennie z takimi określeniami, jak wirtualny doradca, automatyczny sprzedawca czy wirtualny asystent.
Każdy program tego typu ma utworzone zasady, za pomocą których komunikuje się z użytkownikami. Niektóre z chatbotów posiadają również sztuczną inteligencję, która pozwala im na naukę nowych sposobów reagowania na pytania i problemy zgłaszane przez użytkowników.
Chatboty dzieli się na różne typy ze względu na pełnione przez nich role.
W tabeli przedstawiono podstawowe rodzaje chatbotów wraz z krótkim opisem ich kluczowych funkcji.
Typ chatbota | Opis funkcji |
chatboty deklaratywne |
|
chatboty konwersacyjne |
|
chatboty oparte na regułach |
|
chatboty oparte na sztucznej inteligencji (chatboty NLP) |
|
chatboty hybrydowe |
|
Poza kryterium zastosowania chatboty klasyfikuje się z uwzględnieniem kanału komunikacji:
Funkcje, jakie może pełnić chatbot to między innymi:
Sprawdź również: co to jest chatbot marketing, co to jest sztuczna inteligencja, co to jest chat GPT
Definicja pojęcia chatbot
wirtualny doradca, automatyczny sprzedawca, wirtualny asystent
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 2 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!