Pojęcie CLV (Customer Lifetime Value) w Polsce funkcjonuje jako wartość życiowa klienta. CLV to jeden ze wskaźników uwzględnianych w testach A/B. Jest on przedstawiany w formie liczbowej i dotyczy AOV, a więc średniej wartości wszystkich zamówień, jakich dokonał konkretny klient od momentu nawiązania relacji z daną firmą aż do teraz.
Wyższa średnia wartości klienta świadczy o lepszej kondycji prowadzonego biznesu, jego rozwoju oraz stojącym przed nim potencjale.
CLV to parametr, na którego wysokość wpływają 3 wskaźniki. Są to:
Wartość życiową klienta można zatem obliczyć na podstawie następującego wzoru:
Oto jak przedstawia się CLV przedstawiony na konkretnym przykładzie:
Sprawdź również: co to jest testy A/B, AOV
Definicja pojęcia CLV - wartość życiowa klienta
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!