INP co to jest - Interakcja do kolejnego wyrenderowania, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest INP - Interakcja do kolejnego wyrenderowania, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest INP?
Co to jest INP?

Interakcja do kolejnego wyrenderowania (Interaction to Next Paint, INP) to nowy wskaźnik Core Web Vitals, który w marcu 2024 roku zastąpi podstawowy wskaźnik internetowy FID (First Input Delay - opóźnienie przy pierwszym działaniu), mierzący responsywność.

Pojęcie Interaction to Next Paint zostało wprowadzone w 2022 roku, w wyniku eksperymentów zespołu Google ds. Chrome zmierzających do wyeliminowania ograniczeń związanych z FID.

Po wielokrotnych testach i zebraniu opinii od społeczności podjęto decyzję o wprowadzeniu INP jako nowej metryki podstawowych wskaźników internetowych dotyczących responsywności.

Co mierzy INP?

INP to wskaźnik, który ocenia ogólną reakcję strony na interakcje użytkownika poprzez obserwację opóźnienia wszystkich kliknięć, stuknięć ekranu dotykowego i interakcji z klawiaturą, które mają miejsce podczas wizyty użytkownika na stronie internetowej.

INP podaje pojedynczą wartość, poniżej której wystąpiły wszystkie lub prawie wszystkie interakcje. Wskaźnik ten jest obliczany, gdy użytkownik opuszcza stronę, a więc reprezentuje ogólną responsywność strony w całym cyklu jej życia. Niski wskaźnik INP oznacza, że strona była w stanie szybko reagować na wszystkie lub większość interakcji użytkowników.

INP – rodzaje interakcji

W przypadku INP wyróżnia się 3 następujące rodzaje interakcji:

  • kliknięcie myszką,
  • dotknięcie urządzenia z ekranem dotykowym,
  • naciśnięcie klawisza na klawiaturze.

Interakcje takie jak najechanie kursorem czy przewijanie za pomocą myszki nie są uwzględniane w INP. Z kolei przewijanie za pomocą klawiatury – za pomocą spacji, przycisków "Page Up", "Page Down" i innych, de facto implikuje naciśnięcie klawisza, co może wywołać inne zdarzenia, które INP mierzy. Samo przewijanie strony nie jest jednak uwzględniane w sposobie obliczania INP.

INP a FID – czym się różnią?

INP bierze pod uwagę wszystkie interakcje na stronie, podczas gdy FID uwzględnia tylko pierwszą interakcję i mierzy wyłącznie opóźnienie wejściowe pierwszej interakcji. Oznacza to, że jeśli pierwsza interakcja ze stroną w fazie wczytywania danych ma zerowe lub ledwo zauważalne opóźnienie wejścia, strona zrobi dobre pierwsze wrażenie.

INP wychodzi daleko poza pierwsze wrażenie. Analizując wszystkie interakcje, pozwala na kompleksową ocenę reaktywności, dzięki czemu jest o wiele bardziej wiarygodną metryką ogólnej reaktywności niż FID.

Jaki jest dobry wynik INP?

Aby zapewnić użytkownikom dobre wrażenia, strony internetowe powinny dążyć do tego, aby czas interakcji do kolejnego wyrenderowania wynosił maksymalnie 200 milisekund.

Jeżeli wskaźnik INP wynosi powyżej 200 milisekund i poniżej lub równe 500 milisekund oznacza to, że responsywność strony wymaga poprawy.

INP powyżej 500 milisekund sygnalizuje natomiast, że strona ma słabą responsywność. 

Warto jednak pamiętać, że wyniki te mogą się nieco różnić w zależności od typu urządzenia, na którym przeglądana jest strona, dlatego ważne jest monitorowanie i optymalizacja responsywności zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych.

Interakcja do kolejnego wyrenderowania – co oznacza ta zmiana dla właścicieli witryn?

Nowy wskaźnik INP zastąpi FID w marcu 2024 roku, ale jeszcze w 2023 roku zostanie uwzględniony w raporcie Google Search Console, aby pomóc właścicielom stron internetowych i deweloperom w ocenie witryn pod kątem nowych danych i podjęciu kluczowych kroków optymalizacyjnych.

Dążenie do uzyskania jak najlepszych podstawowych wskaźników internetowych jest istotne dla osiągnięcia sukcesu SEO i zapewnienia użytkownikom dobrego doświadczenia (UX). Jeśli do tej pory przestrzegałeś zaleceń dotyczących poprawy podstawowych wskaźników internetowych, to już zrobiłeś olbrzymi krok w kierunku zapewnienia dobrej responsywności strony.

Wszelkie udoskonalenia wprowadzone w kontekście obowiązującego dotychczas wskaźnika First Input Delay (FID) stanowią solidne fundamenty do dalszego ulepszania Interaction to Next Paint (INP) oraz ogólnej responsywności strony.

Pamiętaj jednak, że dobra jakość strony to nie tylko kwestia podstawowych wskaźników internetowych. Pozytywny wynik w raporcie Google Search Console dotyczącym podstawowych wskaźników internetowych nie zapewni Ci automatycznie wysokich pozycji w rankingu wyszukiwarki.

INP to ważny, ale jedynie częściowy element kompleksowej strategii SEO, a więc holistycznego podejścia do optymalizacji witryny.

Sprawdź również: co to jest Core Web Vitals, responsywność strony

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia INP - Interakcja do kolejnego wyrenderowania
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

3 / 5 według 6 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...