Inna nazwa: marketing partnerski
Marketing afiliacyjny (affiliate marketing) to model biznesowy, w którym podmioty niezwiązane z daną firmą polecają jej produkty w zamian za część udziału w zysku. Może być to zarówno stała stawka za konkretne akcje wykonane przez klientów na stronie reklamodawcy, jak i procent od wartości zakupów.
Marketing afiliacyjny oznacza również strategię marketingową, w której reklamodawca podejmuje współpracę z twórcą w celu stworzenia naturalnego przekazu, który wzbudzi w odbiorcy zaufanie i chęć nabycia konkretnego produktu lub usługi.
Rezultat działań twórcy (najczęściej influencera popularnego w mediach społecznościowych) mierzony jest przy pomocy indywidualnego linku, generowanego w momencie przystąpienia do programu. Po zrealizowaniu zakładanego wcześniej celu twórca otrzymuje od reklamodawcy ustaloną wcześniej prowizję.
Najczęściej spotykane modele naliczania prowizji, które oferuje marketing partnerski to:
Sprawdź również: co to jest strategia marketingowa, co to jest influencer, co to jest CPC, co to jest link afiliacyjny, co to jest marketing internetowy
Definicja pojęcia marketing afiliacyjny - affiliate marketing
marketing partnerski
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!