Influencer to osoba publiczna, która poprzez aktywną obecność w mediach społecznościowych nawiązuje silną i trwałą relację ze swoimi odbiorcami. Taka osoba ma realny wpływ na decyzje i opinie innych, dlatego też wiele marek angażuje influencerów w swoich kampaniach reklamowych.
Nazwa influencer wywodzi się od angielskiego słowa “influence” oznaczającego wpływ. Jedną z wielu cech wyróżniających influencera jest duża liczba obserwujących jego treści na platformach społecznościowych, w których jest obecny.
Influencerzy zarabiają głównie na współpracy ze znanymi markami. Najczęściej publikują recenzje lub inne treści na temat danego produktu czy usługi w zamian za ustalone wynagrodzenie lub możliwość wypróbowania danego produktu bezpłatnie lub w zamian za darmowe skorzystanie z danej usługi.
Ich wpisy przyjmują formę treści sponsorowanych, które powinny być oznaczane zgodnie z wytycznymi UOKiK. Posty sponsorowane muszą być jednoznaczne, zrozumiałe dla docelowych odbiorców, widoczne, czytelne oraz wyraźnie wskazujące na reklamowaną markę.
Influencerzy, czyli osoby wpływowe w mediach społecznościowych, udzielają się na takich platformach, jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, TikTok.
Ze względu na zasięg, influencerzy klasyfikowani są jako:
Wpływowych twórców treści można wyróżnić ze względu na kanały mediów społecznościowych, w których się udzielają:
Polska branża influencerów prężnie się rozrasta, a wielu z nich zyskuje sympatię i miano lidera opinii wśród użytkowników mediów społecznościowych.
Do najpopularniejszych influencerów w Polsce należą:
Sprawdź również: co to jest influencer marketing
Definicja pojęcia influencer
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 2 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!