Influencer marketing to działania marketingowe, które bazują na współpracy z influencerami będącymi łącznikiem między daną firmą a konsumentami. Odbywa się to głównie poprzez social media jak Facebook czy Instagram.
Działania w ramach influencer marketingu mogą przybrać różną postać od lokowania produktu, poprzez ich recenzję, aż po organizację konkursów, w której nagrodą jest najczęściej produkt czy usługa danej firmy.
Influencer marketing oznacza lepsze dotarcie do grupy docelowej niż w przypadku tradycyjnej reklamy, nierzadko również tańsze. Ponadto, gdy influencer na swoim blogu umieści aktywny link do strony danej marki czy produktu, wpłynie to pozytywnie na pozycjonowanie i zwiększy szansę na widoczność w Google.
Przy wyborze influencera do współpracy należy zwrócić uwagę na zasięg, to czy zamieszczane przez niego treści są zgodne z wizerunkiem marki, czy jego grupa odbiorców odpowiada grupie docelowej marki i jak bardzo zaangażowana jest jego społeczność.
Sprawdź również: co to jest social media, co to jest Facebook, co to jest Instagram, co to jest YouTube, co to jest Twitter, co to jest influencer
Definicja pojęcia influencer marketing
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!