Real time marketing (RTM, marketing czasu rzeczywistego) to strategia marketingowa, która polega na wykorzystaniu bieżących wydarzeń politycznych, kulturowych, społecznych, medialnych do promowania własnej marki. Najczęściej do tego celu wykorzystuje się media społecznościowe jak Facebook, Instagram czy Twitter.
RTM, aby był skuteczny, wymaga reakcji na dane wydarzenie w ciągu kilku maksymalnie kilkunastu godzin, a w niektórych przypadkach kilkunastu czy kilkudziesięciu minut. Im późniejsza reakcja, tym mniejsze prawdopodobieństwo na zainteresowanie odbiorców.
Real time marketing to przekaz, który oprócz szybkiej reakcji wymaga spójności z marką oraz odpowiedzi na potrzeby jej odbiorców. Ponadto niezbędna jest błyskotliwość i poczucie humoru, ponieważ to na nim bazuje większość real time marketingowych kampanii.
Marketing czasu rzeczywistego nie powinien być jedynym kanałem komunikacji z odbiorcami. Trudno jest bowiem przewidzieć, kiedy może zdarzyć się okazja do jego wykorzystania. Jednak świadomie prowadzone działania z zakresu real time marketingu mogą generować organiczne wyniki wyszukiwania, stając się wsparciem dla działań SEO.
Sprawdź również: co to jest Facebook, co to jest Instagram, co to jest Twitter, co to jest SEO, co to jest wyniki organiczne
Definicja pojęcia real time marketing - marketing czasu rzeczywistego
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!