Pojęcie semantyczne SEO (semantic SEO) oznacza tworzenie wyczerpujących i wysokiej jakości treści, a nie takich, które skupiają się na jednej frazie. Teksty tworzone zgodnie z semantycznym SEO mają jak najlepiej odpowiadać na zapytania użytkowników wpisywane do wyszukiwarki.
Semantyczne SEO zakłada również hierarchiczną strukturę prezentowanych treści, a także wykorzystanie w nich materiałów wizualnych, wideo, tabel i wszystkich innych elementów, które mogą pomóc w zrozumieniu danego tematu.
Za początek semantycznego SEO można uznać aktualizację Koliber, która pojawiła się w 2013 roku. Algorytm ten zaczął, oprócz pojedynczych fraz kluczowych, rozpoznawać ich synonimy oraz zawierające je wyrażenia. Kolejne algorytmy, które ukształtowały semantyczne SEO to Panda czy BERT, dzięki któremu wyszukiwarka potrafi odczytać kontekst i sens danego tekstu.
Semantyczne SEO wymaga przygotowania całej struktury strony z uwzględnieniem klastrów tematycznych i zawartych w nich treści.
Sprawdź również: co to jest wyszukiwarka internetowa, co to jest Google Koliber, co to jest Google Panda, co to jest BERT, co to jest strona internetowa
Definicja pojęcia semantyczne SEO - semantic SEO
w słowniku otrzymała ocenę
3 / 5 według 2 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!