Inna nazwa: niewidoczny tekst, invisible text
Ukryty tekst (hidden text, niewidzialny tekst) to nieuczciwa praktyka manipulowania pozycją w wynikach wyszukiwania Google. Polega na dodawaniu do strony niewidocznej dla użytkowników treści, która jest skanowana i przetwarzana przez roboty Google.
Ukryty tekst jest techniką Black Hat SEO stosowaną, by zmylić Googlebota. Założenie metody ukrywania tekstu jest takie, że robot sieciowy indeksujący stronę przypisze do niej frazy niewidoczne dla użytkownika. Dzięki temu właściciel strony nie musi poświęcać czasu na tworzenie wartościowej treści i budowanie tematyczności serwisu.
Znaczenie ukrytego tekstu w praktyce może być jedynie negatywne. Algorytm Google stał się bardzo skuteczny w wykrywaniu nieuczciwych praktyk pozycjonerskich. W rezultacie za zastosowanie ukrytego tekstu na stronę może zostać nałożona kara.
Ukryty tekst jest dodawany do stron w postaci:
Słowa kluczowe dodawane jako ukryty tekst często nie mają żadnego związku z tematyką strony. Dodaje się je, aby witryna jak najczęściej wyświetlała się w wyszukiwarce Google, niezależnie od intencji użytkownika.
Nie każdy ukryty tekst na stronie jest źle oceniany przez Google. Chodzi o przypadki, w których treść w żaden sposób nie jest dostępna dla odbiorcy. Ukryte menu rozwijające się po kliknięciu przycisku nie będzie odbierane jako nieuczciwa praktyka.
Sprawdź również: co to jest ban, co to jest Black Hat SEO, co to jest słowa kluczowe, co to jest filtr algorytmiczny, co to jest algorytm Google, co to jest intencja użytkownika, co to jest indeksowanie stron
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia ukryty tekst - hidden text
niewidoczny tekst, invisible text
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!