Ban co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest ban, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: ban Google

Co to jest ban?
Co to jest ban?

Ban to najsurowsza kara od Google, równoznaczna z wykluczeniem strony z indeksu wyszukiwarki oraz jej całkowitym usunięciem ze strony wyników wyszukiwania. Nałożenie banu spowodowane jest poważnym naruszeniem zasad uwzględnionych we wskazówkach dla webmasterów lub stosowaniem agresywnych działań SEO (Black Hat SEO). Ban może być również wynikiem zewnętrznego ataku hakerów.

Ban Google można otrzymać m.in. za:

Zbanowany serwis nie jest widoczny dla użytkowników, a to oznacza całkowity zanik ruchu organicznego i brak możliwości pozyskania klientów z wyszukiwarki.

W celu sprawdzenia, czy strona internetowa została zbanowana, wystarczy wpisać w okno wyszukiwania komendę: site:nazwadomeny.pl. Jeżeli w SERP-ach nie pojawią się żadne wyniki, oznacza to ban od Google.

Czym się różni ban Google od filtra Google?

Ban Google i filtr Google to działania podejmowane przez Google w celu ograniczenia lub całkowitego wykluczenia witryny z wyników wyszukiwania.

W tabeli omówiono podstawowe różnice pomiędzy banem Google a filtrem Google.

 Ban Google Filtr Google
Zakres
  • poważna kara, która prowadzi do całkowitego usunięcia witryny z indeksu Google;
  • strona, która została zbanowana, nie pojawi się w wynikach wyszukiwania, niezależnie od użytych słów kluczowych.
  • często tymczasowe działanie podejmowane przeciwko witrynom, które naruszają wytyczne dla webmasterów Google, ale nie w takim stopniu, aby były całkowicie wykluczone z wyników wyszukiwania;
  • filtry mogą wpłynąć na ranking strony dla pewnych fraz kluczowych lub nawet dla wszystkich fraz, ale wciąż witryna będzie obecna w indeksie Google.
Przyczyny
  • wynik poważniejszych naruszeń wytycznych dla webmasterów, takich jak hosting złośliwego oprogramowania, phishing czy inne szkodliwe działania.
  • nałożony z różnych powodów, takich jak niewłaściwy link-building, dublowanie treści i wiele innych technik, które są uważane za manipulowanie wynikami wyszukiwania.
Czas trwania
  • trudniejszy do usunięcia i może wymagać gruntownej analizy i poprawek na witrynie, a także wielokrotnych próśb o ponowny przegląd strony przez Google.
  • tymczasowy i zazwyczaj można go usunąć, poprawiając witrynę i dostosowując się do wytycznych Google. Po dokonaniu poprawek, można poprosić Google o ponowny przegląd witryny.
Wykrycie
  • łatwiejszy do wykrycia, ponieważ witryna zostanie całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania.
  • może nie być od razu oczywiste to, że na stronę nałożono filtr Google;
  • właściciele witryn często odkrywają filtry Google w wyniku nagłego spadku ruchu na stronie lub pozycji w wynikach wyszukiwania.

Ban Google – jak go usunąć?

Aby usunąć bana Google, możesz podjąć następujące kroki:

  • zidentyfikuj problem – sprawdź w Google Search Console, czy Twoja witryna nie otrzymała kary;
  • popraw błędy i zlikwiduj naruszenia – jeżeli Google Search Console wskazuje na problemy, np. treści o niskiej jakości lub ukryte linki, popraw je;
  • sprawdź wytyczne dla webmasterów – upewnij się, że Twoja witryna spełnia wszystkie wymogi dla webmasterów Google;
  • zweryfikuj kod źródłowy strony i usuń nieprawidłowości;
  • wyślij prośbę o usunięcie bana od Google.

Uwaga: Niektóre strony internetowe po zdjęciu bana Google nie odzyskują widoczności w wynikach wyszukiwania. 

W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem może okazać się rejestracja nowej domeny i przeprowadzenie zrównoważonej, profesjonalnej optymalizacji strony pod kątem wyników wyszukiwania, opartej na dobrych praktykach określonych we wskazówkach dla webmasterów.

Sprawdź również: co to jest ręczne działania Google, co to jest filtr Google

Dodatkowe informacje:

  • Sposób tworzenia witryn zgodnych z zasadami Google - https://support.google.com/webmasters/answer/40349?hl=pl
  • Wskazówki dla webmasterów - https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/webmaster-guidelines?hl=pl

Definicja pojęcia ban
ban Google
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...