Inna nazwa: ban Google
Ban to najsurowsza kara od Google, równoznaczna z wykluczeniem strony z indeksu wyszukiwarki oraz jej całkowitym usunięciem ze strony wyników wyszukiwania. Nałożenie banu spowodowane jest poważnym naruszeniem zasad uwzględnionych we wskazówkach dla webmasterów lub stosowaniem agresywnych działań SEO (Black Hat SEO). Ban może być również wynikiem zewnętrznego ataku hakerów.
Ban Google można otrzymać m.in. za:
Zbanowany serwis nie jest widoczny dla użytkowników, a to oznacza całkowity zanik ruchu organicznego i brak możliwości pozyskania klientów z wyszukiwarki.
W celu sprawdzenia, czy strona internetowa została zbanowana, wystarczy wpisać w okno wyszukiwania komendę: site:nazwadomeny.pl. Jeżeli w SERP-ach nie pojawią się żadne wyniki, oznacza to ban od Google.
Ban Google i filtr Google to działania podejmowane przez Google w celu ograniczenia lub całkowitego wykluczenia witryny z wyników wyszukiwania.
W tabeli omówiono podstawowe różnice pomiędzy banem Google a filtrem Google.
Ban Google | Filtr Google | |
---|---|---|
Zakres |
|
|
Przyczyny |
|
|
Czas trwania |
|
|
Wykrycie |
|
|
Aby usunąć bana Google, możesz podjąć następujące kroki:
Uwaga: Niektóre strony internetowe po zdjęciu bana Google nie odzyskują widoczności w wynikach wyszukiwania.
W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem może okazać się rejestracja nowej domeny i przeprowadzenie zrównoważonej, profesjonalnej optymalizacji strony pod kątem wyników wyszukiwania, opartej na dobrych praktykach określonych we wskazówkach dla webmasterów.
Sprawdź również: co to jest ręczne działania Google, co to jest filtr Google
Dodatkowe informacje:
Definicja pojęcia ban
ban Google
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!