Zero Moment of Truth (ZMOT) co to jest - Zerowy Moment Prawdy, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Zero Moment of Truth (ZMOT) - Zerowy Moment Prawdy, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: ZMOT

Co to jest Zero Moment of Truth?
Co to jest Zero Moment of Truth?

Zero Moment of Truth (ZMOT) to etap w ścieżce zakupowej, kiedy klient pod wpływem bodźca (np. reklamy) wyszukuje w internecie informacji o produkcie lub usłudze. Następuje to przed bezpośrednim kontaktem z daną ofertą i znacząco wpływa na decyzję o zakupie.

Pojęcie Zero Moment of Truth jest określeniem, którego pierwszy raz użył dyrektor działu handlowego Google – Jim Lecinski. Przedstawił ZMOT jako decyzję zakupową, która zapada już na etapie wyszukiwania informacji o danym produkcie. Mogą to być opinie, komentarze, oceny innych użytkowników czy recenzje.

ZMOT to research klienta, wykonywany przed zakupem. Pojawia się najczęściej przed wyborem samochodu lub ubezpieczenia, lecz dotyczy przeróżnych branż. Pozycjonując stronę w wyszukiwarce Google można wykorzystać Zero Moment of Truth i przedstawiać swoją ofertę klientom szukającym informacji o danym produkcie.

Najważniejsze obszary, które mają znaczenie dla ZMOT, to:

  • social media marki,
  • oceny firmy w Google,
  • porównywarki cenowe,
  • portale społecznościowe i fora,
  • topowe pozycje organicznych wyników wyszukiwania w Google.

Sprawdź również: co to jest współczynnik konwersji, co to jest SERP, co to jest Rich Snippets, co to jest wyniki organiczne, co to jest social media

Definicja pojęcia Zero Moment of Truth - Zerowy Moment Prawdy
ZMOT
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...