Inna nazwa: ZMOT
Zero Moment of Truth (ZMOT) to etap w ścieżce zakupowej, kiedy klient pod wpływem bodźca (np. reklamy) wyszukuje w internecie informacji o produkcie lub usłudze. Następuje to przed bezpośrednim kontaktem z daną ofertą i znacząco wpływa na decyzję o zakupie.
Pojęcie Zero Moment of Truth jest określeniem, którego pierwszy raz użył dyrektor działu handlowego Google – Jim Lecinski. Przedstawił ZMOT jako decyzję zakupową, która zapada już na etapie wyszukiwania informacji o danym produkcie. Mogą to być opinie, komentarze, oceny innych użytkowników czy recenzje.
ZMOT to research klienta, wykonywany przed zakupem. Pojawia się najczęściej przed wyborem samochodu lub ubezpieczenia, lecz dotyczy przeróżnych branż. Pozycjonując stronę w wyszukiwarce Google można wykorzystać Zero Moment of Truth i przedstawiać swoją ofertę klientom szukającym informacji o danym produkcie.
Najważniejsze obszary, które mają znaczenie dla ZMOT, to:
Sprawdź również: co to jest współczynnik konwersji, co to jest SERP, co to jest Rich Snippets, co to jest wyniki organiczne, co to jest social media
Definicja pojęcia Zero Moment of Truth - Zerowy Moment Prawdy
ZMOT
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!