W dobie internetu każdego dnia zalewa nas fala treści, które mogą przytłoczyć, dlatego tak ważna jest ich selekcja. Od dłuższego czasu możemy zauważyć, jak duży wpływ na to, jakie treści do nas docierają, mają algorytmy. Dzięki inteligentnym technologiom możemy o wiele łatwiej niż dawniej docierać do rzeczy podobnych do tych, które lubimy.
Chcąc ułatwić dostęp do najważniejszych, ale przede wszystkim istotnych dla konkretnych odbiorców treści, Google stworzyło nowoczesną platformę Google Discover. Analizując lokalizację, zainteresowania, historię wyszukiwania oraz inne czynniki, platforma podsuwa internautom content, który może przyciągnąć ich uwagę.
Aby wyświetlić rekomendowane treści, użytkownicy nie muszą już korzystać z wyszukiwarki ani formułować zapytań – platforma sama dobiera publikacje, które mają dużą szansę zainteresować konkretnych odbiorców.
Celem Google Discover (to discover znaczy odkrywać) jest nie tylko podsuwanie użytkownikom treści, które dotyczą tematów im znanych, ale także przewidywać, czym mogą zainteresować się w przyszłości, tym samym rozszerzając ich horyzonty.
Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o Google Discover, czyli:
Obecnie Google Discover otwiera nowe horyzonty nie tylko przed samymi użytkownikami, ale także przed markami i twórcami treści, którzy za pomocą contentu chcą zwrócić uwagę konkretnych odbiorców na proponowane przez siebie produkty czy usługi.
Jaka jest różnica między Discover a standardową wyszukiwarką? Google Discover dostarcza content nie w odpowiedzi na konkretną potrzebę, którą algorytmy mogłyby wyczytać z wystosowanego przez użytkownika zapytania, lecz stara się “odgadnąć”, które treści w danym momencie mogłyby okazać się wartościowe i ciekawe dla danego odbiorcy. Dużą wagę ma więc aktualność i jakość informacji dostarczanych przez platformę, z kolei mniej istotne w tym kontekście okazują się frazy kluczowe.
W tym artykule poruszymy temat tego, czy strategię contentową można zoptymalizować pod kątem SEO tak, by w efekcie tworzone treści były wyświetlane w propozycjach Google Discover. A dlaczego powinno Ci zależeć na widoczności w tym miejscu? Przede wszystkim dlatego, że dzięki Google Discover trafisz do użytkowników, którzy mogą być realnie zainteresowani tym, co masz im do zaoferowania, nawet jeśli… jeszcze o tym nie wiedzą.
Usługa Google Discover (platforma powstała w 2016 i początkowo nosiła nazwę Google Feed) to krok milowy Google w kwestii zero-click search, czyli wyszukiwania treści bez użycia zapytań. Przyzwyczailiśmy się do traktowania fraz kluczowych jako jednego z głównych elementów strategii SEO, jednak Google Discover rewolucjonizuje to podejście. Co to oznacza dla ekspertów w branży? Przede wszystkim zmusza ich do myślenia poza utartymi schematami. Teraz oprócz nasycenia treści popularnymi słowami kluczowymi istotne są także jej kontekst, aktualność, jakość oraz rzetelność źródła, z którego podchodzi.
Za algorytmami Google Discover stoi zaawansowana sztuczna inteligencja, która analizuje wzorce zachowań użytkowników i ich interakcje z różnymi treściami. Im większe zaangażowanie i zainteresowanie budzi content, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie zarekomendowany innym użytkownikom o zbliżonych upodobaniach. Chcesz tworzyć treści na Google Discover? Dowiedz się, co lubią algorytmy.
Nie da się ukryć, że zero-click search całkowicie zmienia sposób docierania do treści. Jeśli chcesz dotrzeć do wartościowych odbiorców poprzez widoczność w Google Discover, musisz zacząć tworzyć content w taki sposób, by Google chciało rekomendować go swoim użytkownikom. Na co musisz zwrócić szczególną uwagę?
Google lubi teksty wysokiej jakości i doskonali swoje algorytmy, by były w stanie rozpoznawać wartościowe, unikalne treści z wiarygodnych źródeł. Dbaj o to, by content, który tworzysz, był rzetelny i użyteczny. Zastanów się, co jest intencją użytkownika, gdy klika w dany nagłówek – chce się czegoś dowiedzieć? Szuka rozwiązania problemu? Daj mu to, czego szuka.
Artykuły wyświetlane w Google Discover to w przeważającej części treści będące odpowiedzią na obecne wydarzenia i trendy. Jeśli chcesz, by Twój content znalazł odbiorców na platformie, musisz często publikować i dbać o aktualność przekazywanych informacji. Pomyśl też o tym, jak możesz wyróżnić się na tle konkurencji zajmującej się podobną tematyką. Warto też aktualizować starsze treści na stronie, aby zawsze dostarczały wartościową wiedzę.
Ważne: Bardzo skuteczną i kluczową w kontekście Google Discover strategią SEO jest tworzenie “wiecznie zielonych treści”. Evergreen content to materiały na bieżąco odświeżane w taki sposób, by wiedza i informacje, które dostarczają, zawsze były aktualne. Dbaj o to, by content na Twojej witrynie nie przedawniał się i stanowił wartość dla Twoich odbiorców bez względu na to, kiedy ją odwiedzą.
Główna karta Google Discover wyświetla przede wszystkim nagłówki i grafiki. Musisz wykorzystać te elementy tak, by zachęcić odbiorców do zapoznania się z Twoimi treściami. Weź pod uwagę nie tylko chwytliwy nagłówek, ale także element wizualny, który powinien być starannie przygotowany i powiązany z tematyką materiału.
Wybierz grafikę dobrej jakości i dostosowaną do urządzeń mobilnych (najwięcej użytkowników korzysta z Google Discover na smartfonach). Warto, by fotografie, grafiki czy materiały wideo znalazły się także w treści, co z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na większe zainteresowanie i zaangażowanie odbiorców, a także dłuższy czas spędzony przez nich na zapoznawaniu się z contentem. Google bierze te czynniki pod uwagę, proponując treści swoim użytkownikom.
Google Discover chce promować content, który ma szansę zainteresować i zaangażować odbiorców, a także okazać się dla nich wartościowy. Co utrudni drogę do wykorzystania potencjału tej nowoczesnej platformy? Oto kilka podstawowych kwestii, na które warto zwrócić uwagę.
Jeśli grafika dodana do Twojej treści będzie za mała lub za duża, Google Discover pominie Twój content, ponieważ nie wyświetli się on w odpowiedni sposób w platformie. Dodatkowo Google zwraca dużą uwagę na czas ładowania witryny, na którą ma przekierować swoich użytkowników, dostosowanie stron do urządzeń mobilnych, a także wykorzystanie danych strukturalnych, które mogą zwiększyć szanse na zaindeksowanie przez Google Discover.
Ważne: Warto być na bieżąco z wytycznymi i zaleceniami Google, które mogą być dobrą wskazówką, na czym warto się koncentrować, tworząc treści nie tylko pod Google Discover, ale także wyszukiwarkę.
W Google Discover nie pojawiają się strony ze zbyt dużą liczbą reklam, zwłaszcza agresywnych i takich, które utrudniają odbiór treści lub mogą być spamem. Platforma stara się dostarczać użytkownikom wysokiej jakości, wartościowy i użyteczny content oraz dba o dobre doświadczenia odbiorców.
Stare, nieaktualne treści rzadko pojawiają się w Google Discover. Regularne aktualizowanie i odświeżanie zawartości witryny jest kluczowe dla utrzymania widoczności na platformie.
Biorąc pod uwagę to, że często korzystamy z internetu nie tylko w celu znalezienia konkretnej informacji czy usługi, ale też po to, by odkryć coś nowego lub zainspirować się, wyświetlenia w Google Discover mogą mieć ogromne znaczenie. Dzięki platformie możesz dotrzeć do szerokiego grona internautów, których algorytmy Google zidentyfikowały jako wartościowych odbiorców Twoich treści.
Dzięki platformie Google Discover użytkownicy mają łatwy dostęp do spersonalizowanego contentu, z kolei marki i twórcy – obiecującą drogę do wartościowych odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem wykażą zainteresowanie ich treściami. Użytkownicy zdecydowanie chętniej wchodzą w interakcje z materiałami, które są im bliskie.
Google to gigant, z którego usług korzysta zdecydowana większość internautów. To najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Jeśli Twoje treści będą regularnie wyświetlane w Google Discover, Twoja strona internetowa, marka produktowa, usługowa lub osobista stanie się rozpoznawalna, a Ty zyskasz zaufanie odbiorców i wizerunek eksperta.
Poszerzaj horyzonty swojej marki z pomocą Google Discover. W branży marketingu ciągle coś się zmienia, a żeby być na bieżąco i nie zostać w tyle, trzeba nieustanne dostosowywać strategie i działania do nieustannie aktualizowanych wytycznych Google, który dąży do tego, by zagwarantować swoim użytkownikom najwyższej jakości doświadczenia. To wszystko sprawia, że tworzenie wartościowego contentu po prostu się opłaca. Wysiłek włożony w przygotowanie go zwróci się w postaci zwiększenia zasięgów w sieci.
Nie wiesz, od czego zacząć? Skonsultuj się z naszymi ekspertami, dla których zaawansowane strategie SEO to chleb powszedni. Chętnie pomogą Ci zwiększyć widoczność w Google Discover oraz wyszukiwarkach. Nasza agencja SEO specjalizuje się w dostosowywaniu strategii SEO do aktualnych trendów i zmian algorytmicznych.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 22 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!