Inna nazwa: różnica w treści
Content gap oznacza lukę w treści (content – treść, gap – luka) lub różnicę w treści, którą można zdefiniować jako rozbieżność pomiędzy tym, co znajduje się na stronie internetowej, a tym, czego faktycznie szukają użytkownicy.
Definicja content gap z punktu widzenia SEO podkreśla rozbieżność pomiędzy słowami kluczowymi, na które pozycjonowana jest strona internetowa, a frazami, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwarki i na które strona mogłaby wyświetlać się w pierwszej dziesiątce wyników organicznych.
Luka w treści może dotyczyć także sytuacji, w której użytkownicy otrzymują w SERP-ach wyniki niezgodne z ich oczekiwaniami.
Przykładem content gap może być sytuacja, w której strona rankuje wysoko na frazę: “ekspres do kawy”, ale nie na frazę: “ciśnieniowy ekspres do kawy”, co sprawia, że osoby wpisujące takie wyrażenie w okno wyszukiwarki nie są w stanie do niej dotrzeć.
Pomocnym rozwiązaniem jest analiza content gap, która wskazuje luki w treściach i podpowiada, na jakie słowa kluczowe strona powinna wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, aby generować konwersję.
Sprawdź również: co to jest analiza content gap, co to jest słowa kluczowe, co to jest SEO, co to jest wyniki organiczne, co to jest SERP, co to jest konwersja
Definicja pojęcia content gap - luka w treści
różnica w treści
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!