Content gap co to jest - luka w treści, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest content gap - luka w treści, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: różnica w treści

Co to jest content gap?
Co to jest content gap?

Content gap oznacza lukę w treści (content – treść, gap – luka) lub różnicę w treści, którą można zdefiniować jako rozbieżność pomiędzy tym, co znajduje się na stronie internetowej, a tym, czego faktycznie szukają użytkownicy.

Definicja content gap z punktu widzenia SEO podkreśla rozbieżność pomiędzy słowami kluczowymi, na które pozycjonowana jest strona internetowa, a frazami, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwarki i na które strona mogłaby wyświetlać się w pierwszej dziesiątce wyników organicznych.

Luka w treści może dotyczyć także sytuacji, w której użytkownicy otrzymują w SERP-ach wyniki niezgodne z ich oczekiwaniami.

Przykładem content gap może być sytuacja, w której strona rankuje wysoko na frazę: “ekspres do kawy”, ale nie na frazę: “ciśnieniowy ekspres do kawy”, co sprawia, że osoby wpisujące takie wyrażenie w okno wyszukiwarki nie są w stanie do niej dotrzeć.

Pomocnym rozwiązaniem jest analiza content gap, która wskazuje luki w treściach i podpowiada, na jakie słowa kluczowe strona powinna wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, aby generować konwersję.

Sprawdź również: co to jest analiza content gap, co to jest słowa kluczowe, co to jest SEO, co to jest wyniki organiczne, co to jest SERP, co to jest konwersja

Definicja pojęcia content gap - luka w treści
różnica w treści
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...