Analiza content gap (content gap analysis), określana również jako analiza luki w treściach, to proces polegający na znalezieniu rozbieżności pomiędzy tym, co aktualnie znajduje się na stronie internetowej, a tym, czego użytkownicy szukają w wyszukiwarce.
Inna nazwa analizy content gap to analiza keyword gap, ponieważ pod pojęciem luki kryją się słowa kluczowe, na które strona nie pojawia się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, a powinna, ponieważ mają one duży potencjał.
To proces, który pozwala znaleźć słowa kluczowe konkurencji, wyświetlającej się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google i znaleźć sposób na to, by jej dorównać bądź wyprzedzić w SERP-ach.
Analiza content gap może dotyczyć jednej konkretnej podstrony lub całego serwisu.
Analiza luki w treściach pomaga odpowiedzieć na następujące pytania:
Analiza content gap pozwala wyłapać luki i niedociągnięcia w treściach. Dzięki niej możesz zapobiec sytuacjom, w których klient przechodzi na witryny konkurencyjne, ponieważ nie ma jak trafić na Twoją stronę lub nie znajduje na niej wystarczających informacji.
Poniżej przedstawiono listę przydatnych narzędzi do analizy content gap + przykładowe ich zastosowanie.
Analizę content cap można przeprowadzić w 8 krokach.
Analiza content gap służy uzupełnianiu ewentualnych luk w treści, a nie kopiowaniu strategii konkurencji i przenoszeniu pomysłów do własnej strategii content marketingu.
Najważniejszym zadaniem po przeprowadzeniu analizy content gap jest tworzenie wysokiej jakości treści, wyróżniającej Twoją ofertę, produkty czy usługi od innych. Merytoryczny i przydatny content, który odpowiada na potrzeby i problemy klientów, przybliży Cię do zajęcia wysokich pozycji na pierwszej stronie wyszukiwania Google.
Sprawdź również: co to jest content gap, co to jest content, co to jest optymalizacja treści, co to jest content marketing
Definicja pojęcia analiza content gap - analiza luki w treści
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!