Google Search Generative Experience (SGE) co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Google Search Generative Experience (SGE), co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Google Search Generative Experience?
Co to jest Google Search Generative Experience?

Google Search Generative Experience (SGE) to eksperymentalna wersja wyszukiwarki Google, która wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do generowania kontekstowych odpowiedzi na skomplikowane i bardziej złożone pytania użytkowników. Ulepszanie wyników wyszukiwania za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji (Generative AI) to odpowiedź na udostępnioną w marcu 2023 roku nową wersję wyszukiwarki Bing, opartą o AI.

Nowe generatywne doświadczenie w wyszukiwarce Google – co ulegnie zmianie?

Wdrażanie AI w wyszukiwarce Google odbiega nieco od strategii przyjętej przez Microsoft. Nowo wprowadzona funkcja, zwana Search Generative Experience (SGE), nie zastąpi istniejącej wersji wyszukiwarki, ale stanie się jej uzupełnieniem. Wygląd wyników wyszukiwania pozostanie podobny do obecnego, ale kluczowe elementy doświadczenia ulegną zmianie.

Zmiany, które zostaną wprowadzone:

  • wprowadzenie dużego modułu SGE, który będzie umieszczony pomiędzy wynikami Google Ads a organicznymi wynikami wyszukiwania;
  • uruchomienie trybu "konwersacji", umożliwiającego interakcję z chatbotem. Tryb konwersacyjny w Google SGE pozwala na kontynuowanie zapytań, zachowując kontekst oryginalnego wyszukiwania. To inteligentne podejście do szukania pozwala na lepsze zrozumienie i spełnienie oczekiwań użytkowników, a także dostarczanie im bardziej spersonalizowanych wyników;
  • prezentowanie informacji na bazie danych z witryn internetowych uznanych przez Google za wiarygodne;
  • prezentowanie w wynikach wyszukiwania odpowiedzi, które nie będą stanowiły dosłownego cytatu ze stron internetowych (jak ma to miejsce obecnie na tzw. pozycji zero), lecz będą stworzone przez AI w wyniku interpretacji tekstów zawartych na najbardziej wiarygodnych witrynach;
  • wyświetlanie linków do stron źródłowych obok stworzonych przez AI odpowiedzi;
  • prezentowanie dodatkowych podpowiedzi na dole modułu SGE, dzięki którym użytkownik będzie mógł bardziej zgłębić dany temat i uzyskać więcej informacji.
moduł SGE w wynikach wyszukiwania
Moduł SGE w wynikach wyszukiwania
Źródło: searchengineland.com

Wpływ Google SGE na biznes

Zmiany wprowadzane przez Google Search Generative Experience mają potencjalnie duże konsekwencje dla firm. Nowa forma prezentacji wyników może prowadzić do fluktuacji w zarówno płatnych, jak i organicznych wynikach, wpływając na rankingi, ruch i koszty reklam.

Jednak warto zauważyć, że nowa, inteligentna forma wyszukiwania może także przynieść szereg korzyści. Jeżeli klient jest w stanie nauczyć się i doprecyzować swoje zapytanie przed kliknięciem, prawdopodobnie będzie miał wyższe zamiary zakupu, gdy dotrze do twojej strony. W takim przypadku, SGE działa jak bot sprzedażowy, który pomaga kwalifikować klientów zanim odwiedzą sklep.

Jednocześnie jednak nowy interfejs może ograniczyć ruch organiczny, poprzez priorytetyzację odpowiedzi generowanych przez AI. Tzw. migawka (AI snapshot) zajmuje większość ekranu urządzenia mobilnego, zmuszając użytkowników do przewijania, aby zobaczyć tradycyjne "10 niebieskich linków". Mimo to, linki źródłowe mogą pomóc w napędzaniu ruchu, choć na razie nie wiemy, ile kliknięć one generują.

Google zapewnia, że będzie monitorować, jak SGE wpływa na ruch reklamowy i będzie ewoluować w razie potrzeby. Biorąc pod uwagę, że 80% przychodów Google pochodzi z reklam w wyszukiwarkach, można przypuszczać, że Google zrobi wszystko, aby reklamodawcy odnosili sukces.

SGE to kolejny krok Google w kierunku tworzenia bardziej zaawansowanej, kontekstowej i inteligentnej wyszukiwarki. Jak to wpłynie na SEO, reklamę i ogólną interakcję użytkowników z Google, zobaczymy w najbliższych miesiącach i latach.

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia Google Search Generative Experience
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

3.33 / 5 według 24 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...