Graf wiedzy (knowledge graph) to narzędzie Google, które umożliwia szybkie i precyzyjne wyszukiwanie informacji na temat osób, miejsc, przedmiotów i zagadnień. System został uruchomiony w 2012 roku początkowo tylko dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, a po przeprowadzeniu testów również dla użytkowników w innych krajach (w Polsce miało to miejsce w 2013 roku).
Przed wprowadzeniem knowledge graph wyszukiwarka łączyła frazy z konkretnymi stronami WWW, na których użytkownik musiał poszukać interesujących go zagadnień, a po jego wprowadzeniu oprócz wyników wyszukiwania prezentuje poszukiwane informacje.
Graf wiedzy to narzędzie, które nie tylko ułatwia wyszukiwanie konkretnych informacji, ale również jest w stanie łączyć ze sobą na przykład niektóre fakty, osoby, czy budynki.
Graf wiedzy jest narzędziem, który ma wpływ na pozycjonowanie. Strona posiadająca gryf wiedzy ma większe szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. W tym celu należy zadbać o profil linków, korzystać z danych strukturalnych i zadbać o obecność w Google Moja Firma.
Z drugiej strony wyniki, które za sprawą grafów wiedzy wyświetlają się w panelu wiedzy pozwalają na uzyskanie niezbędnych informacji bez odwiedzania danej witryny.
Sprawdź również: co to jest Google, co to jest wyszukiwarka internetowa, co to jest pozycjonowanie, co to jest Google Moja Firma
Definicja pojęcia graf wiedzy - knowledge graph
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!