Wizytówka NAP to skrót od angielskich słów Name, Address, Phone Number oznaczających kolejno nazwę firmy, adres i numer telefonu. NAP to zatem nic innego jak wizytówki firmy w internecie.
W wizytówkach NAP przedsiębiorcy mogą publikować dodatkowe informacje takie jak adres e-mail, czy godziny otwarcia. Ważne, aby wszystkie z nich były aktualne i zgodne z tymi, podanymi na stronie internetowej.
NAP można umieścić w mapach Google lub na innych najpopularniejszych platformach internetowych do tego przeznaczonych jak m.in. Targeo, Cylex lub Panorama Firm.
Wizytówki NAP odgrywają szczególną rolę w pozycjonowaniu lokalnym oraz są traktowane jako czynnik rankingowy SEO. To podstawowe dane dla wyszukiwarek, takich jak Google i Bing, do weryfikacji istnienia i lokalizacji fizycznej firmy.
Wizytówki NAP są również cennym źródłem informacji dla potencjalnych klientów, którzy poszukują siedziby firm, zwłaszcza na rynku lokalnym. Poprawiają doświadczenie użytkownika na stronie, dostarczając mu kompletnych danych na temat poszukiwanej usługi.
Wizytówka NAP stanowi integralną część obecności firmy w internecie, dlatego w jej optymalizacji należy zadbać o:
Sprawdź również: co to jest pozycjonowanie lokalne, co to jest mapy Google
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia NAP - internetowa wizytówka firmy; Nazwa, Adres, Numer Telefonu
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!