Performance marketing (marketing efektywnościowy) to działania marketingowe, których celem jest nakłonienie odbiorcy do pożądanego zachowania. Cel może stanowić na przykład kliknięcie w baner, zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka czy złożenie zamówienia.
Performance marketing oznacza zatem, że reklamodawca nie płaci za wyświetlenie reklamy czy wykonaną pracę, a za efekt, czyli za wykonanie przez odbiorcę określonej czynności. W tej metodzie istotne jest to, aby efekty były możliwe do zmierzenia za pomocą narzędzi analityki internetowej.
Działania z zakresu marketingu efektywnościowego obejmują najczęściej reklamę w social mediach, porównywarki cen, e-mail marketing, programy afiliacyjne, retargeting, serwisy ogłoszeniowe, reklamę natywną.
Rozliczenie za kampanię w ramach performance marketingu następuje na podstawie jednego z wielu możliwych modeli jak na przykład CPC (koszt za kliknięcie), CPA (koszt za akcję), CPO (koszt za złożenie zamówienia), CPL (koszt za namówienie np. na zapis do newslettera).
Performance marketing to rozwiązanie, po które może sięgnąć każda firma. Jest jednak szczególnie ważny dla przedsiębiorstw, które mają mocno ograniczony budżet, ponieważ w tym modelu wydatki są klarowne, a efekty mierzalne.
Sprawdź również: co to jest social media, co to jest e-mail marketing, retargeting, co to jest reklama natywna, co to jest CPC, co to jest CPA
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia performance marketing - marketing efektywnościowy
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 2 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!