Pogo sticking (skakanie na kiju pogo) to zjawisko, które ma miejsce, kiedy użytkownik po wyszukaniu danej frazy w Google wchodzi w pierwszy link w wynikach wyszukiwania, po czym cofa się do wyników wyszukiwania i otwiera następny. Na tej podstawie algorytm Google ocenia pierwszy odnośnik jako niespełniający oczekiwań użytkownika, co może obniżyć jego ranking.
Pojęcie pogo sticking po polsku oznacza skakanie na kiju pogo (drążek do skakania) i w pozycjonowaniu odnosi się do wchodzenia i wychodzenia z kolejnych pozycji w wynikach wyszukiwania. Proces pogo sticking przypomina przeskakiwanie z witryny na witrynę w poszukiwaniu informacji, która spełni oczekiwania użytkownika i zatrzyma go na dłużej.
Pogo sticking to negatywne zjawisko, które może obniżyć pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Aby przeciwdziałać tej sytuacji, należy zadbać o wrażenia użytkownika, który wchodzi na daną stronę www. Można to zrobić, zwracając uwagę na takie aspekty, jak:
Sprawdź również: co to jest UX, co to jest CTR, co to jest bounce rate, co to jest short click, co to jest SERP, co to jest UX design, co to jest intencja użytkownika
Definicja pojęcia pogo sticking
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!