Inna nazwa: story marketing, marketing opowieści
Storytelling to technika, której celem jest świadome budowanie relacji poprzez angażujące treści na temat marki czy produktów. Opowieści te bazują na sytuacjach z życia wziętych oraz metaforach. Storytelling nazywany jest również marketingiem narracyjnym, story marketingiem lub marketingiem opowieści.
Pojęcie storytelling zostało utworzone przez medioznawcę, profesora MIT – Henry'ego Jenkisa.
Marketing narracyjny pozwala zaprezentować markę lub produkt w atrakcyjny dla odbiorców sposób. Storytelling jest nienachalny ani nie namawia bezpośrednio do zakupu danego produktu lub skorzystania z danej usługi, dlatego jest tak skuteczny. Oddziałuje na emocje odbiorców, zwiększając ich zaangażowanie i lojalność wobec marki.
Dobra historia, która powstaje w ramach story marketingu, aby była skuteczna, powinna zawierać takie elementy jak:
Istnieje wiele sposobów na to, by opowiedzieć dobrą historię, jednak zanim przejdziesz do tworzenia odpowiedniej narracji, przygotuj się do tego procesu w następujący sposób:
Opowiadanie historii niesie za sobą wiele korzyści takich jak sprzedaż, dostarczenie rozrywki i edukacja.
Do podstawowych zalet storytelling w marketingu należą:
Sprawdź również: co to jest content marketing, co to jest copywriting
Definicja pojęcia storytelling - marketing narracyjny
story marketing, marketing opowieści
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!