Pojęcie konwersja po kliknięciu (CTC, Click-Through Conversion) dotyczy zautomatyzowanego wskaźnika raportowania przedstawiającego odsetek użytkowników, którzy zobaczyli reklamę Google Ads, kliknęli ją i natychmiast zrealizowali pożądane działanie reklamodawcy (np. zakup czy rejestracja na stronie internetowej).
Z terminem konwersji po kliknięciu (CTC) bezpośrednio związany jest współczynnik klikalności CTC%. Oblicza się go poprzez podzielenie liczby konwersji przez łączną liczbę kliknięć reklamy Google po raz pierwszy przez użytkownika. W ten sposób uzyskuje się współczynnik określający, jak często grupa docelowa dokonuje konwersji bezpośrednio po kliknięciu reklamy.
Standardowe okna konwersji po kliknięciu dla reklam displayowych wynosi od 1 do 30 dni, jednak może się to zmieniać w zależności od samego reklamodawcy.
Konwersja po wyświetleniu (VTC) różni się od konwersji po kliknięciu (CTC) okresem, jaki dzieli kliknięcia użytkowników od dokonania konwersji (nie jest to działanie natychmiastowe).
Sprawdź również: co to jest konwersja, co to jest konwersja Google Ads, co to jest konwersja po wyświetleniu, co to jest współczynnik konwersji, co to jest optymalizacja konwersji
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia Konwersja po kliknięciu - Click-Through Conversion
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!