Inna nazwa: śledzenie scrollowania
Scroll tracking (śledzenie scrollowania, śledzenie przewijania strony) oznacza śledzenie przewijania strony przez użytkowników. Są to dane szczególnie istotne w przypadku stron contentowych, na których umieszczane są długie i angażujące treści jak np. blogi.
Śledzenie przewijania strony sprawia, że w sytuacji, w której użytkownik przewinie stronę, do Google Analytics zostanie przesłana taka informacja i wpłynie ona bezpośrednio na współczynnik odrzuceń. Ponadto daje wiedzę na temat tego, do jakiego momentu użytkownik dotarł, zanim opuścił witrynę i jakie jej elementy cieszyły się największym zainteresowaniem.
Scroll tracking można wdrożyć za pomocą narzędzia Google Tag Manager. Zaraz obok eye-trackingu stanowi źródło danych przydatnych przy tworzeniu mapy ciepła.
Sprawdź również: co to jest Google Analytics, co to jest Google Tag Manager, co to jest współczynnik odrzuceń, co to jest eye tracking, co to jest mapa ciepła
Definicja pojęcia scroll tracking - śledzenie przewijania strony
śledzenie scrollowania
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!