Telemarketing to jedna z odmian marketingu bezpośredniego, której zadaniem jest nakłonienie odbiorców do zakupu produktu lub usługi oraz utrzymanie klientów. W telemarketingu wykorzystuje się telefon lub usługę call center.
Według definicji, telemarketing to ogół działań wykorzystujących połączenia telefoniczne do aktywnego pozyskiwania leadów, wyszukiwania prospektów i zawierania transakcji kupna-sprzedaży. Pomaga on zwiększyć zyski z handlu, zmniejszyć koszty sprzedaży i zwiększyć satysfakcję klienta.
Możemy wyróżnić 4 rodzaje telemarketingu:
Wyróżnia się również marketing telefoniczny:
Sprzedaż telefoniczna najczęściej wykorzystywana jest w firmach oferujących produkty i usługi. Jej zaletą jest fakt, że rozmowa przez telefon umożliwia dostarczenie klientowi dużej ilości informacji w krótkim czasie – dzięki temu nie musi on szukać danych w internecie i szybciej przekonuje się do zakupu.
Sprawdź również: co to jest marketing bezpośredni, co to jest real time marketing, co to jest marketing internetowy, co to jest e-mail marketing
Definicja pojęcia telemarketing
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!