Telemarketing co to jest, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest telemarketing, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest telemarketing?
Co to jest telemarketing?

Telemarketing to jedna z odmian marketingu bezpośredniego, której zadaniem jest nakłonienie odbiorców do zakupu produktu lub usługi oraz utrzymanie klientów. W telemarketingu wykorzystuje się telefon lub usługę call center.

Według definicji, telemarketing to ogół działań wykorzystujących połączenia telefoniczne do aktywnego pozyskiwania leadów, wyszukiwania prospektów i zawierania transakcji kupna-sprzedaży. Pomaga on zwiększyć zyski z handlu, zmniejszyć koszty sprzedaży i zwiększyć satysfakcję klienta.

Możemy wyróżnić 4 rodzaje telemarketingu:

  • telesprzedaż,
  • pielęgnowanie kontaktów,
  • poszukiwanie i ocenę nowych, potencjalnych klientów,
  • obsługę klienta i pomoc techniczną.

Wyróżnia się również marketing telefoniczny:

  • przychodzący (telemarketing aktywny) - który skupia się na odbieraniu połączeń,
  • wychodzący (telemarketing reaktywny) - który skupia się na wykonywaniu połączeń do nowych i starych klientów,
  • telemarketing B2B i B2C,
  • telemarketing zewnętrzny i wewnętrzny.

Sprzedaż telefoniczna najczęściej wykorzystywana jest w firmach oferujących produkty i usługi. Jej zaletą jest fakt, że rozmowa przez telefon umożliwia dostarczenie klientowi dużej ilości informacji w krótkim czasie – dzięki temu nie musi on szukać danych w internecie i szybciej przekonuje się do zakupu.

Sprawdź również: co to jest marketing bezpośredni, co to jest real time marketing, co to jest marketing internetowy, co to jest e-mail marketing

Definicja pojęcia telemarketing
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...