Inna nazwa: parametry UTM, kody UTM
Tagi UTM (Urchin Tracking Module, parametry UTM, kody UTM) to pięć parametrów, które można dodać na końcu adresu URL, aby śledzić źródła ruchu na stronie. Stworzyła je firma Urchin Software przejęta w 2005 roku przez Google.
UTM można dodawać do adresu URL samodzielnie lub skorzystać z dedykowanych do tego celu narzędzi jak na przykład Campaing URL Builder.
Nazwa UTM odnosi się do pięciu parametrów, które można dostosować do własnych potrzeb i dopisywać do adresu URL w dowolnej kolejności:
Kody UTM pozwalają na precyzyjną analizę prowadzonych kampanii reklamowych, a co za tym idzie sprawdzenie ich efektywności i zoptymalizowanie kosztów przeznaczanych na te działania. Nie należy stosować ich jednak w obrębie własnej witryny.
Sprawdź również: co to jest Google, adres URL
Definicja pojęcia tagi UTM - Urchin Tracking Module
parametry UTM, kody UTM
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!