Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest tagi UTM (UTM) - Urchin Tracking Module, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: parametry UTM, kody UTM

Co to jest tagi UTM?
Co to jest tagi UTM?

Tagi UTM (Urchin Tracking Module, parametry UTM, kody UTM) to pięć parametrów, które można dodać na końcu adresu URL, aby śledzić źródła ruchu na stronie. Stworzyła je firma Urchin Software przejęta w 2005 roku przez Google.

UTM można dodawać do adresu URL samodzielnie lub skorzystać z dedykowanych do tego celu narzędzi jak na przykład Campaing URL Builder.

Nazwa UTM odnosi się do pięciu parametrów, które można dostosować do własnych potrzeb i dopisywać do adresu URL w dowolnej kolejności:

  • utm_source – jest to niezbędny parametr, który wskazuje na źródło pozyskania ruchu np. Google, Facebook, newsletter;
  • utm_medium – pozwala na określenie typu linku, najczęściej są to tagi CPC, CPM, e-mail;
  • utm_campaign – nazwa kampanii, szczególnie przydatny tag, gdy prowadzi się jednocześnie kilka działań;
  • utm_content – jeśli w obrębie jednej kampanii występuje kilka kreacji reklamowych, to tag ten pozwoli wskazać dokładnie, co zostało kliknięte np. link czy banner;
  • utm_term – określa słowa kluczowe, które były wpisywane do wyszukiwarki przed kliknięciem w reklamę.

Kody UTM pozwalają na precyzyjną analizę prowadzonych kampanii reklamowych, a co za tym idzie sprawdzenie ich efektywności i zoptymalizowanie kosztów przeznaczanych na te działania. Nie należy stosować ich jednak w obrębie własnej witryny.

Sprawdź również: co to jest Google, adres URL

Definicja pojęcia tagi UTM - Urchin Tracking Module
parametry UTM, kody UTM
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Sempire Europe Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS nr 0000969190. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Twoje zapytanie i przygotowania oferty, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji powyższego celu. Masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.