Meta Pixel co to jest - Piksel Meta, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest Meta Pixel - Piksel Meta, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest Meta Pixel?
Co to jest Meta Pixel?

Meta Pixel (Meta Piksel) to fragment kodu od Meta (dawniej Facebook), które pozwala śledzić aktywność użytkowników na stronie internetowej, takie jak dodanie produktu do koszyka, czy odwiedziny w witrynie.

Meta Piksel umożliwia monitorowanie działań klientów podjętych po obejrzeniu reklamy na Facebooku oraz Instagramie, co z kolei usprawnia retargetowanie (ponowne dotarcie do użytkowników, którzy mieli styczność z Twoją marką w internecie).

Jak działa Meta Pixel?

Meta Pixel działa poprzez gromadzenie danych za pomocą plików cookie Facebooka. Kiedy użytkownik odwiedza Twoją stronę, zainstalowany kod Pixel rejestruje jego aktywność, taką jak przeglądane strony, kliknięcia i wykonane akcje. Te informacje są następnie przesyłane do platformy Facebooka. Dzięki temu poznajesz zachowania oraz preferencje potencjalnych klientów swojej firmy.

Jakie dane zbiera Meta Pixel?

Meta Pixel monitoruje różne aktywności i zbiera rodzaje danych, do których należą:

  • kliknięcia linku,
  • finalizacja zakupu,
  • pobranie aplikacji,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • wyświetlenia stron WWW, odwiedzanych przez użytkowników,
  • odwiedzanie witryny internetowej oraz domeny,
  • dodanie produktu do koszyka.

Powyższe dane są wykorzystywane do tworzenia grup docelowych, prowadzenia kampanii retargetingowych oraz optymalizacji strategii reklamowych.

Jak usunąć piksel Meta?

Jeżeli chcesz usunąć piksel Meta, skorzystaj z tych 3 poniższych sposobów.

  1. Usuwanie z Menedżera firmy Meta
    • Zaloguj się do Menedżera firmy Meta.
    • Przejdź do „Ustawienia firmy” i wybierz „Źródła danych”.
    • Kliknij „Pixele” i wybierz piksel, który chcesz usunąć.
    • Kliknij sekcję „Połączone zasoby”.
    • Kliknij ikonę kosza obok wybranego piksela, aby go usunąć, a następnie potwierdź swoją decyzję​.
  2. Usuwanie z kodu strony internetowej
    • Otwórz kod źródłowy swojej strony internetowej i znajdź sekcję nagłówka (header).
    • Usuń kod piksela Meta umieszczony pomiędzy komentarzami i .
    • Zapisz zmiany w kodzie.
    • Jeśli używasz CMS, takiego jak WordPress, dezaktywuj lub usuń wtyczkę, która została użyta do zainstalowania piksela​.
  3. Usuwanie za pomocą Google Tag Manager
    • Zaloguj się do swojego konta Google Tag Manager.
    • Przejdź do sekcji „Tagi” i wybierz tag piksela Meta.
    • Kliknij ikonę kosza, aby usunąć tag, a następnie opublikuj zmiany​

Wskazane metody obejmują zarówno usunięcie Meta Pixela bezpośrednio z kodu strony, jak i usunięcie go z narzędzi do zarządzania tagami oraz z Menedżera firmy Meta.

Jak zainstalować Meta Pixel na mojej stronie internetowej? Instrukcja w 5 krokach

Aby zainstalować Meta Pixel na swojej stronie internetowej, postępuj zgodnie z 5 krokami z gotowej instrukcji.

  1. Utwórz Meta Pixel
    • Zaloguj się na swoje konto Meta Business Suite.
    • Przejdź do zakładki, znajdującej się po lewej stronie „Wszystkie narzędzia” →  „Menedżer zdarzeń”.
    • Kliknij przycisk z zielonym plusem „Połącz źródła danych” → „Internet” → „Połącz”.
    • Wybierz „Facebook Pixel” i kliknij „Rozpocznij”.
    • Wprowadź nazwę Pixela i adres URL strony internetowej.
    • Kliknij „Kontynuuj”.
  2. Skopiuj kod Pixela
    • Po utworzeniu Pixela otrzymasz kod do zainstalowania.
    • Kliknij „Zainstaluj kod ręcznie”.
    • Skopiuj kod Pixela.
  3. Wklej kod Pixela na swojej stronie internetowej
    • Zaloguj się do systemu zarządzania treścią (CMS) swojej strony internetowej lub otwórz pliki HTML swojej strony w edytorze tekstowym.
    • Wklej skopiowany kod Pixela bezpośrednio przed zamykającym tagiem w kodzie HTML swojej strony.
  4. Sprawdź instalację Meta Pixel
    • Wróć do „Menedżera zdarzeń” w Meta Business Suite.
    • Kliknij „Kontynuuj” i następnie „Gotowe”.
    • Opcjonalnie użyj narzędzia „Pixel Helper” do weryfikacji, czy Pixel został poprawnie zainstalowany na Twojej stronie internetowej.
  5. Skonfiguruj zdarzenia (opcjonalnie)
    • Po zainstalowaniu Meta Pixela możesz skonfigurować dodatkowe zdarzenia, które będą śledzone (np. zakupy, dodanie do koszyka, wyszukiwania).
    • W Menedżerze zdarzeń kliknij „Dodaj zdarzenie” i wybierz odpowiednie zdarzenia do śledzenia.

Jeżeli chcesz uzyskać dodatkowych wskazówek na temat tego, jak zainstalować kod Meta Pixel na swojej stronie internetowej, skorzystaj z Centrum Pomocy dla firm.

Sprawdź również: co to jest Instagram Ads, co to jest Facebook Ads

Definicja pojęcia Meta Pixel - Piksel Meta
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 2 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...