ECPC co to jest - ulepszone CPC, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest eCPC - ulepszone CPC, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: ulepszony koszt kliknięcia

Co to jest eCPC?
Co to jest eCPC?

eCPC oznacza skrót od Enhanced Cost-Per-Click (ulepszone CPC lub ulepszony koszt kliknięcia).

To zaawansowana strategia licytacji stosowana w płatnych kampaniach reklamowych Google Ads. Jest to metoda optymalizacji CPC (kosztów za kliknięcie), której głównym celem jest zwiększenie konwersji.

eCPC używa zaawansowanej technologii, aby dostosować Twoje licytacje CPC w czasie rzeczywistym.

Dzięki temu umożliwia lepsze wykorzystanie budżetu reklamowego, skupiając się na tych użytkownikach, którzy mają większe prawdopodobieństwo przeprowadzenia pożądanej akcji.

W ten sposób pomaga zwiększyć ROI, czyli zwrot z inwestycji z kampanii reklamowych.

eCPC to tylko jedna z wielu strategii licytacji dostępnych w narzędziach do reklamy cyfrowej, takich jak Google Ads. Wybór najlepszej strategii zależy od wielu czynników, w tym od celów Twojej kampanii, konkurencji w branży, budżetu reklamowego i wielu innych.

Jak działa ulepszone CPC?

Podstawą dla działania eCPC są algorytmy machine learning, które analizują mnóstwo różnych danych związanych z użytkownikami i ich interakcjami z reklamami, w tym informacje o lokalizacji, dane demograficzne, porę dnia czy informacje o przeglądarce użytkownika.

Na podstawie tych danych, algorytm szacuje prawdopodobieństwo, że konkretne kliknięcie przyniesie konwersję.
Zasada działania eCPC jest następująca: kiedy system przewiduje, że konkretne kliknięcie ma większe szanse na prowadzenie do konwersji (na przykład sprzedaży), automatycznie zwiększa Twoje licytacje. Z drugiej strony, jeżeli system przewiduje, że kliknięcie ma mniejszą szansę na konwersję, obniża licytację.

Takie dynamiczne dostosowywanie stawek pozwala lepiej wykorzystać budżet reklamowy, skupiając się na tych kliknięciach, które mają największe szanse na przyniesienie korzyści.

Zalety stosowania eCPC

Oto kilka najważniejszych zalet eCPC:

  • automatyczna optymalizacja: eCPC korzysta z zaawansowanych algorytmów machine learning, które automatycznie dostosowują stawki za kliknięcie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, nie musisz ciągle monitorować i ręcznie dostosowywać swoich licytacji;
  • więcej konwersji: głównym celem eCPC jest zwiększanie liczby konwersji. Dzięki inteligentnym algorytmom, które potrafią rozpoznać, które kliknięcia mają największe szanse na przyniesienie konwersji, możesz skupić swoje wysiłki (i budżet) na najbardziej obiecujących użytkownikach. W połączeniu z wysokim Quality Score, który pokazuje, jak dobrze Twoja reklama i strona docelowa odpowiadają na zapytanie użytkownika, eCPC może skierować większą ilość ruchu o wysokiej jakości na Twoją stronę;
  • efektywne wykorzystanie budżetu: ulepszone CPC pozwala lepiej wykorzystać dostępny budżet reklamowy. Poprzez dynamiczne dostosowywanie stawek, skupiasz się na tych użytkownikach, którzy są najbardziej prawdopodobni do przeprowadzenia pożądanej akcji, zamiast marnować pieniądze na mniej efektywne kliknięcia;
  • większy ROI: dzięki lepszej optymalizacji i efektywniejszemu wykorzystaniu budżetu, eCPC pomaga zwiększyć ROI, czyli zwrot z inwestycji, z Twoich kampanii reklamowych;
  • elastyczność: ulepszony koszt kliknięcia jest strategią, która dobrze sprawdza się w różnych sytuacjach i dla różnych typów kampanii, od reklam tekstowych po reklamy wideo czy reklamy banerowe Display Ads. Możesz ją stosować niezależnie od wielkości swojego budżetu czy specyfiki branży.

Sprawdź również: co to jest Google Ads, co to jest CPC, co to jest PPC, co to jest CPM, co to jest CPA, co to jest CTR, co to jest konwersja

Definicja pojęcia eCPC - ulepszone CPC
ulepszony koszt kliknięcia
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 1 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...