Pojęcie inbound marketing w języku polskim określa się mianem marketingu przychodzącego. To wszystkie działania marketingowe, które przyciągają uwagę odbiorców interesującymi treściami i sprawiają, że oni sami pragną znaleźć firmę i nawiązać z nią kontakt.
Inbound marketing wykorzystuje takie narzędzie jak content marketing, newsletter, e-booki, podcasty, social media, działania z zakresu SEO czy darmowe webinary.
Inbound marketing jest przeciwieństwem outbound marketingu i najlepiej sprawdza się w tych firmach, które prowadzą sprzedaż B2B, w przypadku której podjęcie decyzji zakupowych trwa zdecydowanie dłużej niż w przypadku klientów indywidualnych.
Skuteczny inbound marketing to działania, które zakładają budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami, dwustronną komunikację, wzmacnianie więzi emocjonalnej klienta z marką oraz przeprowadzenie go przez proces sprzedażowy w formie doradzania, a nie nakłaniania do zakupu.
Sprawdź również: co to jest content marketing, co to jest SEO, co to jest webinar, co to jest social media, co to jest outbound marketing
Definicja pojęcia inbound marketing - marketing przychodzący
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!